Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Wrażliwość to supermoc liderów jutra

W obliczu dynamicznie zmieniającego się świata biznesu wrażliwość i empatia wyłaniają się jako kluczowe atrybuty nowego modelu skutecznego przywództwa. Jacob Morgan, światowy autorytet w zakresie przywództwa, w rozmowie z Pauliną Chmiel‑Antoniuk zdradza, dlaczego wrażliwość jest fundamentem budowania zaangażowanych zespołów, a empatyczne podejście do zarządzania – kluczową cechą liderów przyszłości.

Empatia i wrażliwość w biznesie są często niewłaściwie interpretowane jako uległość i brak własnego zdania. Bez empatii i wrażliwości jednak nie ma prawdziwego i skutecznego przywództwa. Czym różni się bycie wrażliwym w życiu zawodowym od bycia wrażliwym w życiu osobistym i jakie sygnały świadczą o wrażliwości lidera?

To, że potrzebujemy w naszym życiu osobistym wrażliwości, jest oczywiste. Dzięki wrażliwości tworzymy relacje z przyjaciółmi, członkami rodziny i małżonkami oraz budujemy zaufanie. Jednak w pracy mamy zupełnie inną dynamikę, która obejmuje pracowników, klientów, liderów, projekty, terminy i wynagrodzenie. Dlatego bycie wrażliwym w życiu osobistym nie jest tym samym, co bycie wrażliwym w pracy. Wrażliwość w pracy może bardziej zaszkodzić niż pomóc. Oznacza ona podejmowanie działań lub wypowiadanie słów, które mogą narazić na ryzyko emocjonalnego bólu, co wiąże się z ujawnieniem własnych braków. Z kolei wykazywanie się wrażliwością w byciu liderem wymaga nie tylko ujawnienia tych braków, lecz także demonstracji działań podejmowanych w celu ich przezwyciężenia. Liderzy muszą być w stanie robić obie te rzeczy, łączyć się ze swoimi pracownikami przez wrażliwość, a także demonstrować kompetencje i pokazywać... że są dobrzy w swojej pracy.

Zostało 84% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Paulina Chmiel-Antoniuk

redaktorka "MIT Sloan Management Review Polska"

Jacob Morgan

jest światowym autorytetem w dziedzinie przywództwa, przyszłości pracy i kształtowania pozytywnych doświadczeń pracowników, a także autorem wielu bestsellerowych książek. 

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy