To szefowie jednostek odpowiedzialnych za badania i rozwój są kluczowi dla powodzenia działań prowadzących do neutralności węglowej.
Wiele dużych firmy na całym świecie zobowiązało się do osiągnięcia zerowej emisji netto, ale deklaracje to jedno, a działania to coś zupełnie innego. Oczywiście zachowanie założonego tempa działań może być trudne do osiągnięcia. Dążenie do redukcji emisji dwutlenku węgla jest niezbędne dla dobra planety, ale wymaga od firm wprowadzania nowych sposobów myślenia i działania, współpracy z większą liczbą podmiotów zewnętrznych, zaufania do rozwijających się procesów zbierania danych oraz umieszczenia liderów B+R i innowacji na czele całego procesu.
Science Group zorganizowała forum liderów B+R i dyrektorów technicznych – w tym przedstawicieli kadry zarządzającej z firm takich jak Amcor, Bayer, Mars, PepsiCo, Procter & Gamble, Solvay i Stepan – aby zidentyfikować sposoby, w jakie firmy mogą przekształcić ambicje dotyczące zerowych emisji w rzeczywisty postęp. W szczególności chcieliśmy podkreślić, jak ważną rolę mogą odegrać w tej podróży zespoły innowacyjne. Poniżej przedstawiamy kluczowe wnioski dotyczące praktyk wspierających zarówno rozwój przemysłu, jak i dobrostan planety.