Wysiłki wkładane w rozwój sztucznej inteligencji (AI) spełzną na niczym, jeżeli organizacje nie zapewnią odpowiedniego dostępu do danych w procesie rozwoju i cyklu życia produktu.
BADANIE
W badaniu autorzy przyjęli metodę polegającą na analizie jakościowej wielu studiów przypadków. Przede wszystkim starali się znaleźć odpowiedź na pytanie, jak organizacje zarządzają inicjatywami AI – szczególnie procesem przeniesienia AI z etapu badawczo‑rozwojowego i warunków laboratoryjnych do środowiska produkcyjnego.
Autorzy przeprowadzili wywiady (częściowo scenariuszowe) z kluczowymi liderami technologii AI oraz pracownikami z sześciu północnoamerykańskich firm różnej wielkości, działających w różnych branżach: z trzema firmami konsultingowymi specjalizującymi się w AI oraz zajmującymi się analityką internetu rzeczy (100 pracowników), z jedną firmą sprzedającą gotowe rozwiązania AI dla sportowców (100 pracowników) oraz z jedną dużą instytucją finansową (zatrudniającą ponad 10 tys. pracowników).
Następnie autorzy przeprowadzili wywiady z innymi specjalistami ds. AI zatrudnionymi w różnych firmach oraz przedstawili im swoje wstępne wyniki badań. Dyskutowali na temat tych wyników również z członkami wiodącego konsorcjum, którego misja polega na budowaniu mostów między światem akademickim a partnerami biznesowymi w obszarze AI.