Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Pięć trendów w AI na 2025 rok

Od agentów AI po dane nieustrukturyzowane – te trendy zasługują na szczególną uwagę przedsiębiorców i menedżerów w 2025 r. Poznaj najnowsze dane oraz porady od ekspertów „MIT Sloan Management Review”.

Przełom roku to tradycyjnie czas prognoz i analizy trendów. Wraz z rosnącym znaczeniem nauki o danych (data science) i sztucznej inteligencji (artificial inteligence; AI) dla globalnej gospodarki menedżerowie muszą nie tylko uważnie śledzić rozwój AI, ale także aktywnie dostosowywać strategie biznesowe do jej wpływu.

Znaczenie obserwacji trendów w AI

Chociaż wiele mówi się o wykorzystaniu AI do formułowania przewidywań, wydaje się, że niewiele firm faktycznie korzysta z niej w tym celu – my również nie użyliśmy AI do tworzenia naszej listy kluczowych trendów. Zamiast tego oparliśmy się na najnowszych „tradycyjnych” badaniach i analizach. Randy właśnie zakończył coroczne badanie wśród liderów w dziedzinie danych, analityki i sztucznej inteligencji (2025 AI & Data Leadership Executive Benchmark Survey), przeprowadzone przez jego firmę edukacyjną Data & AI Leadership Exchange. Z kolei Tom pracował nad kilkoma badaniami dotyczącymi generatywnej AI, danych, struktur przywództwa technologicznego oraz – całkiem niedawno – agentów AI (agentic AI – klasa systemów sztucznej inteligencji zaprojektowanych do działania jako autonomiczni agenci zdolni do wykonywania zadań, podejmowania decyzji i interakcji z otoczeniem bez konieczności bezpośredniej interwencji człowieka – przyp. red.)

Zostało 88% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Thomas H. Davenport

Profesor informatyki i zarządzania w Babson College w Wellesley, w stanie Massachusetts, członek MIT Initiative on the Digital Economy (Inicjatywy MIT na rzecz Gospodarki Cyfrowej) oraz NewVantage Partners. Starszy doradca w Deloitte Analytics.

Randy Bean

Randy Bean (@randybeannvp) jest branżowym ekspertem, pisarzem i prezesem założonej w 2001 roku firmy konsultingowej NewVantage Partners, która specjalizuje się w doradztwie w zakresie strategii i zarządzania. Współpracuje z czasopismami „MIT Sloan Management Review”, „Forbes”, „Harvard Business Review” i „The Wall Street Journal”. Kontakt: rbean@newvantage.com.

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy