Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Organizacja gotowa na przyszłość

Jakie firmy potrafią nie tylko przetrwać w zmieniającym się i niepewnym otoczeniu, ale również odnosić w nim sukcesy? Tylko takie, które mają zdolność do szybkiej adaptacji, proaktywnego reagowania na zmiany oraz antycypowania przyszłych trendów. Fundamentem takich przedsiębiorstw są umiejętność nieustannego uczenia się, innowacyjność oraz zdolność do absorbowania nowych technologii i przekształcania ich w przewagę konkurencyjną. Wszystkie te atrybuty cechują organizację gotową na przyszłość (Future Ready Organization).

Świat przechodzi w ostatnich dwóch dekadach szereg dynamicznych zmian, które w środowisku biznesowym wyniosły zmienność i niepewność na poziom dotychczas nieznany współczesnym liderom i menedżerom. Firmy na całym świecie stoją przed nowymi i złożonymi wyzwaniami, które będą kształtować ich przyszłość. Dlatego przedsiębiorcy już dziś muszą się przygotować na dynamiczne zmiany i podejmować odważne decyzje, aby sprostać rosnącej konkurencji i zachować swoją pozycję na rynku. Trend jest nieunikniony, o czym najlepiej świadczy przebieg Światowego Indeksu Niepewności WUI (World Uncertainty Index – zobacz ramkę Światowy Indeks Niepewności).

Wśród przyczyn, które odpowiadają za pogłębiającą się niepewność i zmienność ekosystemu biznesowego, możemy wymienić sześć kluczowych czynników.

Zostało 91% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Paweł Kubisiak

Redaktor naczelny "MIT Sloan Management Review Polska"

Dr Witold Jankowski

Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie. Twórca polskiej edycji magazynu „Harvard Business Review”, założyciel i prezes ICAN Institute. Inicjator przełomowych dla polskiego biznesu spotkań ze światowymi autorytetami zarządzania, m.in. Marshallem Goldsmithem, Neilem Rackhamem, Berndem Schmittem. Współpracuje z najlepszymi ośrodkami badawczymi i szkoleniowymi na świecie (Imparta, Communispond, INSEAD i in.). Gorący zwolennik i propagator koncepcji evidence based management.

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy