Konieczność ochrony danych osobowych wymaga tworzenia rozwiązań, które pogodzą ich bezpieczeństwo z użytecznością w biznesie. Kluczowe staje się budowanie mostów między specjalistami od danych, by efektywnie zarządzać ryzykiem i maksymalnie wykorzystywać potencjał informacji.
Dzisiaj już nikogo nie trzeba przekonywać o wartości jakościowych danych, które można wykorzystywać do zaawansowanej analityki oraz trenowania systemów sztucznej inteligencji. Jednocześnie wzrasta też świadomość o konieczności ochrony danych osobowych, które mogą (choć nie muszą) znaleźć się w zbiorach wykorzystywanych na potrzeby biznesowe. Wraz ze wzrostem tej świadomości rośnie potrzeba poszukiwania rozwiązań, które będą stanowiły rozsądny kompromis pomiędzy bezpieczeństwem a użytecznością. To jest trudne zadanie nie tylko ze względu na ograniczenia wynikające ze stosowania określonych technik (zobacz tabelę Pięć podejść do ochrony prywatności danych), lecz także dlatego, że wiedza o tym, jak to robić z głową, nie jest aż tak powszechna w organizacjach, na dodatek często pozostaje rozproszona między działami i stanowiskami.