Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
"Jakim typem chleba jesteś" i dlaczego to ważne z perspektywy strategii komunikacji?

Zaangażowanie jest Świętym Graalem marketingu w mediach społecznościowych. To jeden z głównych wskaźników skuteczności kampanii w social mediach, a także sygnał mówiący o tym, jak odbiorcy traktują twoją markę. Dlatego wciąż poszukiwane są nowe sposoby na zaangażowanie odbiorców. Jednym z nich jest content interaktywny.

W 2012 roku reporter „The New York Timesa”, John Branch, wraz z zespołem stworzył multimedialny reportaż Snow Fall: The Avalanche at Tunnel Cree. W kolejnym roku Branch dostał nagrodę Pulitzera za ten materiał, zaś branża orzekła, że to jest przyszłość internetowego dziennikarstwa. Internetowe serwisy prasowe były w tamtym czasie spychane na margines przez media społecznościowe i musiały szukać nowych, bardziej angażujących rozwiązań. Od tamtej pory minęło 10 lat i dziś również media społecznościowe muszą walczyć o uwagę internautów. Dlatego marki z nich korzystające do komunikacji ze swoimi odbiorcami coraz częściej decydują się na ten sam krok co „The New York Times”. Stawiają na content interaktywny.

Niezależnie bowiem od tego, czy mowa o mediach tradycyjnych, internetowych portalach, mediach społecznościowych czy blogach i podcastach, jedna kwestia liczy się najbardziej – zaangażowanie użytkownika. Od tego zależą sprzedaż, zyski z reklam, lojalność odbiorców, wizerunek marki i wiele więcej. Zaangażowanie jest dziś jednak towarem deficytowym.

Walka o uwagę

Odbiorcy zabarykadowali się z każdej strony i zawzięcie bronią swoich pozycji. Nie reagują, tak jak kiedyś, na tradycyjne formy reklamy – nie zauważają bilbordów, szybko ukrywają banery reklamowe albo co gorsza włączają systemy blokowania reklam, żeby w ogóle ich nie widzieć. Nic dziwnego, że to robią. Mają do wyboru mnóstwo platform, wiele treści i jeszcze więcej rozrywki. Bombardowani licznymi bodźcami nie potrafią się skupić, często nie rozumieją tego, co czytają, nie „mają czasu”, żeby poświęcić go jednej rzeczy naraz. Przeskakują z jednej platformy na drugą, przewijają ekrany w poszukiwaniu rozrywki i czegoś, co przykuje ich uwagę.

Po drugiej stronie barykady jesteś ty. Powiedzmy, że jesteś właścicielem lub właścicielką modnej piekarni, która wypieka chleb rzemieślniczymi metodami. Aby dotrzeć do odbiorców, a co najważniejsze – przywiązać ich do siebie na dłużej, zatrudniasz agencję interaktywną. Pracownicy agencji są wniebowzięci i przedstawiają swój pomysł: „Zróbmy quiz: Jakim typem chleba jesteś?!”.

Pozwól, że i ja zrobię szybki quiz:

a) masz nadzieję, że żartują;

b) następnego dnia na instastories piekarni pojawia się nowy quiz?

Jeśli wybrana została odpowiedź „b”, zdecydowałeś się wdrożyć jeden z trendów 2022 roku – content interaktywny. Według Content Marketing Institute 53% marketerów wykorzystuje go w swojej komunikacji. I to właśnie oni mają szansę zdobyć prawdziwe zaangażowanie swoich odbiorców.

Zostało 76% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Justyna Bakalarska-Stankiewicz

Ekspertka w zakresie content marketingu. Dziennikarka, wykładowczyni i certyfikowana trenerka. Autorka książek Content marketing od strategii do efektów oraz Marketing wartości. Związana z takimi uczelniami jak Collegium Civitas i SWPS, gdzie prowadzi wykłady z zakresu marketingu, CSR-u i nowych mediów.

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy