Justyna Bakalarska-Stankiewicz
Ekspertka w zakresie content marketingu. Dziennikarka, wykładowczyni i certyfikowana trenerka. Autorka książek Content marketing od strategii do efektów oraz Marketing wartości. Związana z takimi uczelniami jak Collegium Civitas i SWPS, gdzie prowadzi wykłady z zakresu marketingu, CSR-u i nowych mediów.
ChatGPT zmienia zasady gry w content marketingu
Czy sztuczna inteligencja zastąpi ludzi w tworzeniu treści? To pytanie stawia sobie dziś wiele osób. Jednak narzędzia takie jak ChatGPT to, jak na razie, nieoceniona pomoc w optymalizacji i personalizacji treści, a co za tym idzie – zwiększeniu jej skuteczności. Jak zatem wykorzystać sztuczną inteligencję w content marketingu?
Media społecznościowe już nie takie społecznościowe?
Meta ogłosiła, że Facebook zmieni się nie do poznania. Odpowiadać ma za to nowy algorytm. Podobnie jak w przypadku TikToka, będzie on bardziej spersonalizowany, więc prezentowane treści mają znacznie bardziej przyciągać odbiorców. Co o zmianach algorytmów powinni wiedzieć marketerzy?
UX writing, czyli jak pisać, by teksty na stronie były zrozumiałe
Wyobraź sobie, że chcesz się zalogować do jakiejś aplikacji, a ta wyświetla komunikat: „zaloguj się za pomocą biometrii”. Część osób zrozumie, ale część nie. Czy nie lepiej byłoby, gdyby brzmiał np.: „zaloguj się, dotykając kciukiem we wskazanym miejscu” albo „zaloguj się, robiąc selfie”? Wówczas z pewnością więcej osób zrozumiałoby komunikat. Właśnie temu służy UX writing.
Jak budować doświadczenia zakupowe w świecie zbyt wielu bodźców?
W 2018 roku firma Salesforce przeprowadziła badanie, w którym aż 88% respondentów stwierdziło, że doświadczenie zakupowe, jakie zapewnia dana firma, jest równie ważne, co oferowane przez nią produkty i usługi.
Empatyczny marketing, nie tylko na czasy kryzysu
Empatia staje się kluczem do nawiązania głębokiej relacji z odbiorcami. Nawet jeśli stoją za nią motywacje ekonomiczne.
Jak nie utonąć w morzu danych?
Działająca w „nowej rzeczywistości” firma Leko, sprzedająca systemy smart home, stanęła przed koniecznością położenia większego nacisku na analizę zmieniających się potrzeb klientów i dotarcia do nich z odpowiednio dostosowanym przekazem marketingowym. Wystarczyła chwila, by nowa szefowa marketingu zorientowała się, że problem leży nie w braku danych, a… w ich nadmiarze, a każdy w firmie ma inny obraz potencjalnego nabywcy.
Opis produktowy, który sprzedaje
Odpowiednio skonstruowany opis produktowy możeznacząco poprawić współczynnik konwersji. Wprowadzającdo niego informacje o korzyściach płynących z zakuputowaru oraz element kreatywny, z pewnością przekonamydo zakupu nawet tych niezdecydowanych klientów.Justyna Bakalarska-Stankiewicz
"Jakim typem chleba jesteś" i dlaczego to ważne z perspektywy strategii komunikacji?
Zaangażowanie jest Świętym Graalem marketingu w mediach społecznościowych. To jeden z głównych wskaźników skuteczności kampanii w social mediach, a także sygnał mówiący o tym, jak odbiorcy traktują twoją markę. Dlatego wciąż poszukiwane są nowe sposoby na zaangażowanie odbiorców. Jednym z nich jest content interaktywny.
Klastry tematyczne a pozycja strony w wyszukiwarce
Czasy, kiedy wystarczyło publikować treści naszpikowane dużą liczbą słów kluczowych, by osiągnąć wysokie miejsce w wyszukiwarce, bezpowrotnie minęły. Dziś w pozycjonowaniu stron internetowych liczą się również kompetencje, autorytet i wiarygodność. Wysokie wartości tych parametrów pomagają osiągnąć klastry tematyczne.
Communications Platform as a Service - trend na 2022 r.?
Instytut Gartnera już kilka lat temu przewidywał, że przedsiębiorstwa, które nie postawią na rozwiązania chmurowe, będzie można porównać do tych, które w swojej działalności nie korzystają z internetu. Pandemia w pełni potwierdziła tę tezę, udowadniając, że takim firmom grozi nie tylko zacofanie technologiczne, ale nawet zniknięcie z rynku. W 2022 roku jednym z najgorętszych trendów związanych z chmurą obliczeniową jest CPaaS. Co to takiego?
Naucz się słuchać. Jak w praktyce wykorzystać social listening?
Według badań przeprowadzonych przez Trustpilot ponad 93% konsumentów przed kupnem nowego produktu sprawdza jego recenzje w sieci. Najbardziej wiarygodne są te napisane przez klientów. Internauci chętnie dzielą się tym, co mają do powiedzenia na temat różnorodnych produktów czy usług. Dyskusje, opinie, recenzje, testy publikowane są przede wszystkim dla (jeszcze) niezdecydowanych konsumentów. Nie oznacza to jednak, że nie mogą skorzystać z nich także marki.
Content intelligence – o wpływie sztucznej inteligencji na content marketing
„Czy już się boisz, człowieku?” – pyta sztuczna inteligencja w tytule artykułu stworzonego przez nią dla „The Guardian”. Informacje prasowe, artykuły, powieści, scenariusze filmowe, symfonie – sztuczna inteligencja napisała już niejedno. Czy jednak rzeczywiście powinniśmy się tego bać?
Jak pisać, żeby być zauważonym – przez ludzi i algorytmy Google’a
Znalezienie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google’a jest celem wielu organizacji. Nie jest to zadanie łatwe, ale nie niemożliwe. Receptą na sukces jest połączenie marketingu treści i SEO. Dzięki przemyślanej strategii content marketingowej możliwe jest prezentowanie treści w taki sposób, aby była atrakcyjna zarówno dla klientów, jak i algorytmów wyszukiwarki.