Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Gdy marka premium staje na rozdrożu

Właściciele firmy stanęli przed dylematem, który dotyka wielu producentów poszukujących nowych możliwości zwiększenia swojego udziału w rynku. To wybór pomiędzy strategią szerokiej dystrybucji a konsekwentnie budowanymi własnymi kanałami sprzedaży. Warto rozważyć w tym przypadku kilka czynników, które być może naprowadzą organizację na właściwy kierunek.

Platformy marketplace są dobrym miejscem na szybkie dotarcie do dużych grup odbiorców. Ostatnie badania Minds & Roses, we współpracy z Allegro, z 2023 roku wskazują, że co trzeci klient w Polsce, szukając produktu w internecie, rozpoczyna swoją ścieżkę zakupową od wizyty właśnie na platformach marketplace. Stwarzają one ogromny potencjał sprzedażowy, którego nie sposób pominąć jako opcji rozwoju sprzedaży. Dużym plusem tego kanału dystrybucji jest też możliwość skalowania biznesu na nowe rynki – największe platformy to już bowiem rozwiązania o zasięgu międzynarodowym. Jeżeli firma chce realizować strategię szybkiego wzrostu, to ten krok otworzy nowy obszar w jej działalności i rozszerzy zakres dystrybucji na bardziej masowy rynek.

Należy jednak pamiętać, że wejście w marketplace wiąże się z mocną koncentracją na produkcie, a nie na marce. Decyzje konsumenckie podejmowane są w większym stopniu na podstawie produktu spełniającego oczekiwania oraz atrakcyjności oferty w momencie zakupu niż samego brandu. Mając do dyspozycji kilka porównywalnych jakościowo marek, co do których jakości nie ma wątpliwości, klienci wybierają tę, która w danym momencie jest dla nich najkorzystniejsza.

Zostało 60% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »


Najpopularniejsze tematy