Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Czy warto reorganizować przestrzeń biurową? Jeśli tak – w jaki sposób?

Pandemia koronawirusa rzeczywiście udowodniła, że praca zdalna jest rozwiązaniem, które sprawdza się nie tylko tymczasowo. Taki system pracy od lat postrzegany jest jako esencja elastyczności – nic zatem dziwnego, że kiedy stał się on powszechny, zmieniły się także preferencje pracowników, którzy dzisiaj oczekują od swoich pracodawców znacznie więcej również w przestrzeni biurowej.

Jednym z pomysłów na reorganizację biura i zachęcenie pracowników do powrotu do wspólnej pracy w siedzibie firmy jest uczynienie jej bardziej atrakcyjną. Designerskie i funkcjonalne przestrzenie pozytywnie wpływają na to, w jaki sposób ludzie pracują, uczą się i rozwijają. Z mojego doświadczenia wynika, że ogromne znaczenie mają z pozoru nieistotne elementy, takie jak: jakość mebli i sprzętu, kolor ścian, roślinność, odpowiednie światło czy właściwe rozlokowanie stanowisk pracy. Wszystko to rzutuje na efektywność pracowników. Jestem przekonany, że przygotowane na nowo, świetnie wyposażone i interesująco przearanżowane miejsce skłoni wielu miłośników pracy zdalnej do regularnych odwiedzin biura. Zwłaszcza że nie do przecenienia jest stały, bezpośredni kontakt z innymi współpracownikami.

Możliwość osobistej rozmowy, dzielenia przestrzeni, nawet przy zachowaniu określonego dystansu, po pierwsze – zaspokaja nasze potrzeby w zakresie kontaktów międzyludzkich, a po drugie – pozwala być częścią firmowej społeczności. Zadbanie o te relacje to, moim zdaniem, kolejna wskazówka dla przełożonych. Ludzie, którzy lubią się nawzajem i utożsamiają się z wartościami firmy, będą chętniej w niej bywać. To teza również poparta moim doświadczeniem. COVID‑19 skłonił nas do znalezienia takiego rozwiązania, które pomimo zewnętrznych warunków da wszystkim naszym najemcom namiastkę aktywności online.

Zostało 68% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Michał Kwinta

Senior Community Manager, Mindspace Koszyki

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy