biznes technologie innowacje
technologiczna strona biznesu
biznes technologie innowacje
najważniejsze informacje zebrane w jednym miejscu
X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Czy warto reorganizować przestrzeń biurową? Jeśli tak – w jaki sposób?

Czy warto reorganizować przestrzeń biurową? Jeśli tak – w jaki sposób?

Premium

(Nr 7, styczeń 2021)

Pandemia koronawirusa rzeczywiście udowodniła, że praca zdalna jest rozwiązaniem, które sprawdza się nie tylko tymczasowo. Taki system pracy od lat postrzegany jest jako esencja elastyczności – nic zatem dziwnego, że kiedy stał się on powszechny, zmieniły się także preferencje pracowników, którzy dzisiaj oczekują od swoich pracodawców znacznie więcej również w przestrzeni biurowej.

Jednym z pomysłów na reorganizację biura i zachęcenie pracowników do powrotu do wspólnej pracy w siedzibie firmy jest uczynienie jej bardziej atrakcyjną. Designerskie i funkcjonalne przestrzenie pozytywnie wpływają na to, w jaki sposób ludzie pracują, uczą się i rozwijają. Z mojego doświadczenia wynika, że ogromne znaczenie mają z pozoru nieistotne elementy, takie jak: jakość mebli i sprzętu, kolor ścian, roślinność, odpowiednie światło czy właściwe rozlokowanie stanowisk pracy. Wszystko to rzutuje na efektywność pracowników. Jestem przekonany, że przygotowane na nowo, świetnie wyposażone i interesująco przearanżowane miejsce skłoni wielu miłośników pracy zdalnej do regularnych odwiedzin biura. Zwłaszcza że nie do przecenienia jest stały, bezpośredni kontakt z innymi współpracownikami.

Możliwość osobistej rozmowy, dzielenia przestrzeni, nawet przy zachowaniu określonego dystansu, po pierwsze – zaspokaja nasze potrzeby w zakresie kontaktów międzyludzkich, a po drugie – pozwala być częścią firmowej społeczności. Zadbanie o te relacje to, moim zdaniem, kolejna wskazówka dla przełożonych. Ludzie, którzy lubią się nawzajem i utożsamiają się z wartościami firmy, będą chętniej w niej bywać. To teza również poparta moim doświadczeniem. COVID‑19 skłonił nas do znalezienia takiego rozwiązania, które pomimo zewnętrznych warunków da wszystkim naszym najemcom namiastkę aktywności online.

Zostało 68% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów ICAN Business Insight i korzystaj z treści Premium!





Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Michał Kwinta

Senior Community Manager, Mindspace Koszyki