Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Co wyróżnia uczące się organizacje?

Firmy, które troszczą się o budowanie kadry przygotowanej na wyzwania przyszłości, stosują siedem kluczowych zasad dotyczących szkoleń i rozwoju.

Organizacjom trudno nadążać za umiejętnościami potrzebnymi pracownikom – dzieje się tak z powodu globalnych trendów, takich jak przejście na cyfrowe modele biznesowe i zwiększona adaptacja automatyzacji miejsca pracy, sztuczna inteligencja i zaawansowana analityka. Pandemia przyspieszyła te tendencje oraz sprawiła, że na kształcenie i rozwój położono większy nacisk, bo są traktowane jako sposób na przygotowanie firm do radzenia sobie zarówno z długoterminowymi wyzwaniami, jak i krótkotrwałymi kryzysami.

Aby zrozumieć implikacje tych zmian, przeprowadziliśmy ostatnio ponad 60 pogłębionych rozmów z dyrektorami generalnymi, dyrektorami ds. zasobów ludzkich, ds. uczenia się, operacyjnymi oraz innymi liderami HR i biznesu wyższego szczebla w sześciu krajach. Uzupełniliśmy te badania ankietami przeprowadzonymi wśród ponad 250 specjalistów z całego świata na temat ich podejścia do kształcenia i rozwoju. Wyniki pokazują, że przed pandemią stosunkowo niewiele organizacji wdrożyło solidne programy z tego obszaru.

BADANIE

W pierwszym etapie autorzy przeprowadzili badania fokusowe z udziałem organizacji zawodowych, urzędów państwowych i organów politycznych, edukatorów i pracodawców.

Zebrali dane z wywiadów z 21 organizacji z sześciu krajów z różnych sektorów, takich jak bankowość, technologia, opieka zdrowotna i ubezpieczenia. W każdej z firm przeprowadzono co najmniej dwa wywiady: jeden z liderem L&D, a drugi z liderem biznesowym lub HR. Z siedmioma z tych organizacji autorzy rozmawiali w czasie pandemii.

Autorzy zweryfikowali swoje wstępne ustalenia poprzez ankietę przeprowadzoną wśród specjalistów ds. uczenia się i rozwoju (L&D) oraz HR. Uzyskali 251 odpowiedzi.

Badania zostały sfinansowane dzięki wsparciu dwóch irlandzkich organizacji rządowych: Trainers' Learning Skillnet oraz Irish Institute of Training and Development.

Wspomniane firmy są modelowym przykładem tego, jak kształcenie i rozwój mogą sprawić, aby organizacja stała się bardziej zwinna i elastyczna. Analizując ich praktyki, zidentyfikowaliśmy siedem podstawowych zasad, które inne firmy mogą wdrożyć, aby usprawnić swoje działania w zakresie edukacji i doskonalenia oraz przygotować się do rozwoju zarówno w krótkiej, jak i długiej perspektywie.

Zostało 89% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

John McMackin

Adiunktem w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi i zachowań organizacyjnych w Szkole Biznesu Uniwersytetu Miasta Dublin.

David G. Collings

profesor zarządzania zasobami ludzkimi w Dublin City University Business School

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy