Zaangażowanie i efektywność
Jak wspierać motywację wewnętrzną w czasach globalnego spadku zaangażowania
Jednym z największych zmartwień liderów jest dziś niski poziom zaangażowania pracowników. Według ostatnich badań Instytutu Gallupa w Polsce wynosi on zaledwie 14%. Dr Malwinę Puchalską-Kamińską, psycholożkę i trenerkę biznesu z SWPS, zapytaliśmy o to, jak firmy mogą budować zaangażowanie, koncentrując się na jednostce i jej motywacji wewnętrznej. Rozmawia Maria Korcz.
Skończmy z szufladkowaniem
W budowaniu inkluzywnej kultury organizacyjnej nie chodzi o podziały na starszych i młodszych, kobiety i mężczyzn, Polaków i mniejszości narodowe. Chodzi o to, by tworzyć wszystkim bez wyjątku takie warunki rozwoju, aby wyzwolić ich potencjał z korzyścią dla firmy. O nowoczesnym podejściu do promowania różnorodności, równości i inkluzywności z Karoliną Szmidt, prezeską zarządu i dyrektorką personalną Henkel Polska, rozmawia Joanna Koprowska z redakcji „MIT Sloan Management Review Polska”..
Być czy nie być… na spotkaniu, czyli 6 rad od Elona Muska na temat produktywności
Elon Musk nie przestaje zaskakiwać. Prawdopodobnie najbardziej pracowników Twittera – firmy, której stał się nowym właścicielem. Musk nieraz podkreślał, że produktywność jest jego kluczem do sukcesu. Niewątpliwie dąży do tego, aby ludzie, którzy dla niego pracują, kierowali się tą samą zasadą. Nic więc dziwnego, że postanowił wysłać do nich maila z sugestiami dotyczącymi poprawy ich wydajności.
Pozwól pracownikom mówić i zdobądź ich zaufanie
Budowanie zaufania pracowników jest – zgodnie z nowymi badaniami – sposobem zapobiegania wykluczeniom i dostarcza informacji na temat tego, jak skutecznie zwiększyć inkluzywność w miejscu pracy.
Jak podejście oparte na wartościach wspiera cele biznesowe
Nowy model rozwijania różnorodności, równości i integracji w organizacji może zwiększyć satysfakcję pracowników.
Dlaczego w pracy nie rozmawiamy o tym, co nadaje jej sens?
Dostrzeżenie znaczenia wykonywanej przez nas pracy nie będzie możliwe dopóty, dopóki menedżerowie nie nauczą się pokonywania czterech barier przeszkadzających w mądrych rozważaniach na temat tego, co nadaje sensu działaniom poszczególnych ludzi.
Najlepsze firmy doceniają własnych ludzi
Badania pokazują, że poziomy awans również dobrze wpływa na satysfakcję pracownika, a co za tym idzie na wyniki pracodawcy.
Wpływ pracy zdalnej na dobrostan pracowników
Dostosowanie zasad pracy zdalnej do konkretnych sytuacji życiowych pracowników może zaowocować ich lepszym samopoczuciem, a co z tym idzie – większą wydajnością.
Czterostopniowy proces reorganizacji pracy
Lęk przed porażką dotyka wielu liderów, którym powierzono zadanie sprostania nowym oczekiwaniom pracowników. Właściwym podejściem jest potraktowanie tego wyzwania jako procesu dającego firmie szansę na rozwój.
Przerwij związek między płacą a wynikami
Eksperyment polegający na wyeliminowaniu modelu pay-for-performance (płaca za wyniki) przyczynił się do poprawy wyników, utrzymania i zaangażowania pracowników sprzedaży w Hilti Group.
Od B2B do B4B, czyli sposób na bardziej zrównoważony biznes
Jaka jest różnica między B2B a B4B? Być może brzmi to trywialnie, ale odkryliśmy, że zmiana postrzegania firmy z business-to-business (B2B, biznes-do-biznesu) na business-for-business (B4B, biznes-dla-biznesu) może przyczynić się do zwiększenia przychodów, poprawy retencji klientów i motywacji pracowników.
Empatyczny marketing, nie tylko na czasy kryzysu
Empatia staje się kluczem do nawiązania głębokiej relacji z odbiorcami. Nawet jeśli stoją za nią motywacje ekonomiczne.
Przestań mówić pracownikom, że mają być odporni!
Budowanie zespołów, które potrafią przetrwać niepewność i zmiany, wymaga stworzenia systemów wsparcia i dialogu.
Etyczny wymiar biznesu – 5 świątecznych inspiracji dla liderów
Dobry biznes zarabia, ale jest też pozytywnie oceniany w wymiarze etycznym. Na święta przypominamy pięć tekstów pokazujących, dlaczego to ważne.
Większe korzyści z burzy mózgów dzięki konstruktywnej krytyce
Czy krytyka pomysłu, z którą można się spotkać podczas burzy mózgów, utrudnia kreatywność, czy raczej ją wzmacnia? To zależy…
Łańcuch wartości na czas kryzysu – 5 inspiracji dla liderów
Trudne czasy wymagają od przedsiębiorców wyjątkowej elastyczności, jeśli chodzi o zarządzanie łańcuchami wartości. Oto pięć tekstów, które pomogą z tym wyzwaniem się zmierzyć.
Zbytnio się różnimy, by roboty mogły nas łatwo zastąpić
Od dawna mówi się, że roboty idealnie nadają się do tego, by przejąć zadania uważane za najbardziej brudne (sprzątanie), nudne (praca na akord przy taśmie produkcyjnej) i niebezpieczne (działania militarne). Oczywiście wszystkie prace, do których pasują te przymiotniki, wykonywane są jeszcze przez ludzi, ale prawdopodobnie będą oni konsekwentnie zastępowani przez roboty.
Elastyczne formy zatrudnienia - 5 inspiracji dla liderów
Przypominamy pięć popularnych tekstów, które pomagają zrozumieć nowe wyzwania na rynku pracy.
„Stary” pracownik zatrudniony na nowo – nieoczekiwany zysk
Powracający pracownicy mogą być dla firmy źródłem nieocenionych korzyści, szczególnie na dzisiejszym bardzo konkurencyjnym rynku pracy.
Czy infrastrukturę IT można przygotować na cybertataki i wojnę?
W czwartek 24 lutego 2022 roku rosyjskie czołgi wjechały na ziemie ukraińskie. Ostrzałom i bombardowaniom towarzyszy wzmożona wojna cyfrowa. Ta może zagrażać także polskim firmom. Czy infrastrukturę IT można przygotować na cyfrowe ataki?