Zarządzanie zmianą
Azja Południowo-Wschodnia – nowy kierunek dla polskich firm
Na skutek pandemii z państwami, które do tej pory były uznawane za najbliższych partnerów handlowych polskich firm, często nie ma warunków do ponownego nawiązania współpracy. Z kolei wojna w Ukrainie przerwała naturalną sieć współpracy regionalnej – Polski, Ukrainy i Rosji. Kryzysy wywołane przez wojnę na Wschodzie, jak też niekończące się kolejne fale zachorowań na COVID-19 i związane z nimi ograniczenia w życiu społecznym i gospodarczym na Zachodzie, skutecznie uniemożliwiają powrót na stare handlowe szklaki.
Prezes odchodzi. Co teraz?
Odejście CEO i płynne przekazanie sterów w inne ręce będzie łatwiejsze dzięki przeprowadzeniu całego procesu w trzech etapach.
Empatyczny marketing, nie tylko na czasy kryzysu
Empatia staje się kluczem do nawiązania głębokiej relacji z odbiorcami. Nawet jeśli stoją za nią motywacje ekonomiczne.
Zrozumieć przyszłość
Dwa lata po pandemii doszliśmy do punktu, w którym zarówno kadra zarządzająca, jak i pracownicy próbują zrozumieć, jak zmieniło ich to doświadczenie i wyobrazić sobie, co będzie dalej. Na początku lutego prowadziłam webinarium z udziałem 250 osób z ponad 100 firm z całego świata. Podczas tego spotkania wielu liderów stwierdziło, że czują się, jakby tkwili „pomiędzy” pewnikami przeszłości a niewiadomą przyszłości.
Czego nauczyły nas wcześniejsze kryzysy - 5 lekcji dla liderów
Niepewność związana z sytuacją za wschodnią granicą Polski sprawia, że wiele firm, spodziewając się zerwanych łańcuchów dostaw, wahań cen energii, niestabilności finansowej i globalnych konsekwencji sankcji nakładanych na Rosję, przechodzi w kryzysowy tryb działania. Przypominamy pięć tekstów, które pomogą liderom działającym w takim trybie podejmować właściwe decyzje.
Prowadzenie biznesu w warunkach kryzysu – 5 inspiracji dla liderów
Zerwane łańcuchy dostaw, ograniczenia w handlu, inflacja. Wciąż doświadczamy skutków kryzysu wywołanego pandemią, a już wkrótce może pojawić się kolejny, związany z rosyjskim atakiem na Ukrainę. Jak sobie z nim radzić? Przypominamy pięć tekstów, które ułatwią odpowiedź na to pytanie.
Perspektywy rozwoju marek w czasie kryzysu epidemii COVID-19
W związku ze zmianami w środowisku konsumenckim małe i średniej wielkości marki stoją w obliczu wyjątkowej szansy, by pokazać, na co je stać.
Trzy proaktywne strategie reakcji na wyzwania związane z COVID-19
Strategie reakcji dopasowane do infrastruktury organizacyjnej, przy nowych trendach rynkowych, dają ogromne możliwości.
Epidemia jako test transformacji cyfrowej
Przez lata snuto opowieści, jak to już wkrótce cała nasza działalność przeniesie się do sieci. Zakupy, spotkania, relacje towarzyskie i biznesowe. Gdy nagle – z powodu SARS-CoV-2 – opowieść faktem się stała, okazało się, że wiele się zmieniło, choć nie wszystko. Oto krótka lista sukcesów i porażek.
Czy epidemia COVID-19 to „czarny łabędź” czy nowa normalność?
Podczas gdy ciągle jeszcze próbujemy zrozumieć skalę pandemii, nie ulega wątpliwości, że nowe wyzwania, przed którymi stoimy, wskazują na konieczność wprowadzenia w naszym życiu i sposobie prowadzenia biznesu bardziej trwałych zmian.
Epidemia i praca zdalna. Z jakich narzędzi wirtualnych warto skorzystać?
Dla wielu firm praca zdalna stała się jedynym wyjściem i szansą na przetrwanie trudnych czasów.
Kiedy Agile nie wystarczy
Flow omija standardowe problemy i wyzwania. Skupia się na jednym: przepływie wartości.
Kompetencje cyfrowe firmy ważniejsze niż moce produkcyjne
Montownie – taką łatkę coraz częściej przypina się firmom, które skupiają się głównie na doskonaleniu i sprzedaży produktów. Świat współczesnego biznesu wyżej wycenia kompetencje cyfrowe firm oraz umiejętne łączenie w ofercie zarówno produktów, jak i usług.
Upadek modelu zaufania a przyszłość bezpieczeństwa informacji
Jeszcze przed II Kongresem MIT Sloan Management Review Polska mieliśmy okazję do krótkiej rozmowy z jednym z ekspertów, którzy będą na nim występować. Radosław Kaczorek to specjalista z zakresu cyberbezpieczeństwa i jeden z partnerów grupy Grant Thornton.
Co pracownicy mówią o automatyzacji i przekwalifikowaniu?
Coraz częściej mówi się na temat wpływu automatyzacji na rynek pracy i co będzie ona oznaczać dla różnych zawodów.
Strategia cyfrowa? Twoja firma jej nie potrzebuje
Choć coraz więcej osób mówi o transformacji cyfrowej, jasne jest, że większość z nich jej nie rozumie.
Zbliża się era postcyfrowa. Co to oznacza dla twojego biznesu?
Firmy wdrażają technologie cyfrowe w niespotykanym dotąd tempie, a wydatki na transformację cyfrową mają osiągnąć w tym roku oszałamiające 1,25 biliona dolarów.
Co napędza Apple po śmierci Jobsa?
Steve Jobs był wizjonerem i liderem – żywym uosobieniem Apple. Dlaczego zatem po jego śmierci pozycja Apple się... poprawiła?
Corporate venture building, czyli jak korporacje budują start-upy
– Chcemy budować skalowalne, technologiczne biznesy, a nie rozwiązania dla jednej firmy – przekonuje Tomasz Rudolf, CEO The Heart, jednej z pierwszych polskich „fabryk startupów”.
Dlaczego sport to doskonałe laboratorium idei z obszaru zarządzania
Co popycha organizacje do przodu? Odpowiedź na to pytanie może przynieść przyjrzenie się metodom analitycznym stosowanym w sporcie.