Azjatyckie platformy e-commerce wyznaczają trendy, które wkrótce mogą odmienić handel na całym świecie. Ashley Dudarenok, seryjna przedsiębiorczyni, zaliczana do stu najważniejszych globalnych influencerek w obszarze retail, ekspertka ds. transformacji cyfrowej i jednej z najbardziej konkurencyjnych gospodarek cyfrowych, jaką są Chiny, w rozmowie z Pauliną Kostro, redaktorką „MIT Sloan Management Review Polska”, odsłania mechanizmy stojące za […]
Aby skutecznie wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji, polskie organizacje muszą przyjąć strategiczne podejście do zarządzania danymi, łączące w sobie bezpieczeństwo, zgodność z regulacjami oraz nowoczesne technologie, takie jak infrastruktura hybrydowa i uczenie federacyjne. Rozwój sztucznej inteligencji (AI) w coraz większym stopniu redefiniuje sposób funkcjonowania organizacji w Polsce. Według badań przeprowadzonych na zlecenie Amazon Web Services (AWS) […]
Historia IAI, pioniera polskiego e-commerce i zarazem ulubionej spółki inwestorów z rynku NewConnect, to klasyczny przykład paradoksu sukcesu. Firma, która rosła w siłę, stopniowo zaczęła zmierzać w kierunku pułapki „ziemi niczyjej” – stała się zbyt duża, by działać jak zwinny start-up, a jednocześnie zbyt mała, by konkurować z globalnymi graczami. Dalszy rozwój spółki przyspieszyła inwestycja […]
Drapieżni partnerzy biznesowi mogą zdobywać cenną własność intelektualną i poznawać metody jej ochrony stosowane przez organizacje. Wyjaśniamy, dlaczego firmy potrzebują wielowarstwowego systemu zabezpieczeń. Alianse strategiczne są nieodzownym sposobem umożliwiającym firmom dostęp do wyspecjalizowanych zasobów, kompetencji i know-how, których nie są w stanie łatwo rozwijać samodzielnie. Choć odgrywają kluczową rolę w procesach innowacyjnych, często budzą nieufność, […]
Globalna gospodarka prezentuje dziś obraz pełen sprzeczności. Z jednej strony, światowy majątek osiągnął historycznie wysoki poziom 600 bilionów dolarów. Z drugiej, pod tą lśniącą powierzchnią kryje się fundamentalna kruchość. Stanowi ona jedno z największych wyzwań strategicznych dla liderów biznesu w nadchodzącej dekadzie. Najnowszy raport McKinsey Global Institute, „Out of balance: What’s next for growth, wealth, […]
PRAKTYCZNE SPOJRZENIE NA BIZNES PRZYSZŁOŚCI Już w najbliższy poniedziałek praktycy i liderzy biznesu oraz eksperci spotkają się na corocznej, cyklicznej konferencji BCC FOR THE FUTURE. LIDERZY JUTRA. Tegoroczna edycja wydarzenia ma na celu m.in. podkreślenie roli wdrożenia Ai i nowych modeli zarządzania w budowaniu konkurencyjności – w rzeczywistości pełnej zmienności i wyzwań, w której funkcjonują dziś polscy […]
Aby kształtować strategię, liderzy potrzebują czegoś więcej niż prognoz — potrzebują narzędzia, które pozwoli zobaczyć wyzwania wyraźniej. STRATEGIA PRZEŻYWA DZIŚ CICHY KRYZYS. Większość menedżerów zakłada, że jeśli skanują wystarczająco dokładnie, analizują wystarczająco głęboko lub planują wystarczająco drobiazgowo, droga naprzód sama się ujawni. To jednak iluzja — relikt bardziej stabilnych czasów. Od lat współpracuję z liderami […]
Generatywna sztuczna inteligencja to nie kolejna przelotna moda, ale fundamentalna zmiana porównywalna z rewolucją internetową. Dla marketerów kluczowe staje się pytanie nie „czy”, ale „jak” strategicznie wdrażać AI, aby maksymalizować korzyści i minimalizować ryzyko. Profesor Oguz A. Acar z King’s College London przedstawia mapę drogową, która pomoże liderom marketingu odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Sztuczna […]
Skuteczni liderzy muszą nie tylko reagować na zmiany, ale także je wyprzedzać. BCC for the Future – Liderzy Jutra to wydarzenie stworzone z myślą o tych, którzy chcą rozwijać nowoczesne przywództwo, odkrywać innowacyjne strategie zarządzania i podnosić swoją efektywność – zarówno biznesową, jak i osobistą. BCC for the Future to Konferencja BCC For The Future […]
Kierownictwo najwyższego szczebla zrożnicowane pod względem narodowości może poprawić efektywność operacyjną firmy i przełożyć się na wyższe zyski. Pomimo zawirowań geopolitycznych, zagrażających globalnemu wzrostowi, firmy nadal dostrzegają szanse biznesowe poza granicami swoich krajów. W obliczu wojen, sporów handlowych, pandemii i zmian klimatycznych liderzy muszą strategicznie planować, gdzie najlepiej ulokować działalność – i właśnie tutaj pomocny […]