Reklama
Dołącz do liderów przyszłości i zdobądź przewagę! Sprawdź najnowszą ofertę subskrypcji
Więcej w: Realizacja strategii
Premium
INNOWACJE

Dlaczego odważne pomysły giną w szufladach menedżerów i co z tym zrobić?

Najbardziej innowacyjne, nietypowe idee często nie zostają zrealizowane – nie dlatego, że są złe, ale dlatego, że wywołują niepewność. Co może pomóc menedżerom w podejmowaniu ryzykownych, lecz potencjalnie przełomowych decyzji? Kluczowe okazuje się świadome budowanie sieci doradczej. Menedżerowie, którzy są świadomi znaczenia innowacji w rozwoju organizacji, często zachęcają członków swoich zespołów do dzielenia się świeżymi […]

Vijaya Venkataramani Kathryn M. Bartol
17 kwietnia 2025
Premium
Jakość i obsługa

Konsumenci zyskują prawo do naprawy — czy jesteś gotowy?

W ostatnich latach sprzedawcy produktów wyposażonych w oprogramowanie coraz częściej wykorzystują narzędzia cyfrowej kontroli nad swoimi towarami, aby zwiększyć przychody po ich sprzedaży. Przykładem takich działań jest wymóg zakupu subskrypcji w celu utrzymania sprawności urządzeń lub zdalne ograniczanie możliwości naprawy przez właścicieli. Naprawiłeś swój uszkodzony smartfon, wykorzystując niecertyfikowany ekran? Producent go zablokuje. Chciałeś nadal korzystać […]

​Gerald C. Kane Jan Recker
17 kwietnia 2025
Klienci i doświadczenia

Siła relacji, nie liczby: nowe spojrzenie na segmentację klientów

Przez dziesięciolecia marketing skupiał się głównie na segmentacji klientów opartej na ich potrzebach. Tymczasem najnowsze badania pokazują, że skuteczniejsze podejście do zarządzania portfelem klientów (Customer Portfolio Management – CPM) powinno koncentrować się przede wszystkim na sile relacji, jakie klienci mają z firmą. Zarządzanie portfelem klientów często postrzegane jest zbyt powierzchownie – jako zwiększanie liczby klientów lub […]

Fred Selness Michael D. Johnson
25 marca 2025
Zarządzanie karierą zawodową – klucz do sukcesu w zmieniającym się świecie pracy
STRATEGIA

Strategiczne podejście do budowania satysfakcjonującej kariery

Zasady rządzące rynkiem pracy nie są wyryte w skale  – zmieniają się, ewoluują i wymuszają na profesjonalistach nieustanne dostosowywanie się do nowych realiów. Świadome zarządzanie karierą, która zapewni długoterminową satysfakcję i zwiększy konkurencyjność, wymaga więc strategicznego podejścia, zrozumienia własnych potrzeb oraz aktywnego poszukiwania nowych możliwości rozwoju. Wielu profesjonalistów w różnych momentach swojej kariery doświadcza sytuacji, w której ich ścieżka zawodowa […]

Redakcja MIT SMRP
21 lutego 2025
Fakty i mity o restrukturyzacji; jak uratować firmę na skraju przepaści?
Realizacja strategii

Fakty i mity o restrukturyzacji; jak uratować firmę na skraju przepaści?

Rosnące koszty pracownicze, prądu, surowców, galopująca inflacja, problemy z płynnością finansową to tylko niektóre bolączki rodzimych przedsiębiorców, które potrafią doprowadzić ich do poważnych problemów. Dlaczego prowadzenie biznesu w Polsce to duży akt i jak ratować firmę, gdy znajduje się nad przepaścią? Zapewne słyszałeś ostatnio o jakiejś upadłości lub restrukturyzacji? Nic dziwnego, skoro ich liczba w Polsce rośnie z miesiąca na miesiąc. […]

Joanna Koprowska Sylwia Szerenos
30 sierpnia 2024
Jak myślenie przyszłościowe może wykoleić teraźniejszość firmy
Premium
Transformacja organizacyjna

Jak myślenie przyszłościowe może wykoleić teraźniejszość firmy

Makrotrendy przekształcające społeczeństwo wymagają od firm strategicznych rewolucji, ale liderzy nie mogą tracić z oczu obecnej rzeczywistości. Każdy chce być przygotowany na przyszłość, zwłaszcza w niepewnych czasach. Inflacja osiągnęła najwyższy poziom od początku lat osiemdziesiątych. Wiele cen akcji spółek technologicznych gwałtownie spadło. Pandemia wykoleiła cały świat, a wojny i blokady pogłębiły kryzys łańcucha dostaw. Pomimo tej nieprzewidywalności przyszłość wciąż […]

Alyson Meister Howard Yu
1 sierpnia 2024
By napędzać radykalne innowacje, VC musi powrócić do korzeni
Premium
Ekspansja zagraniczna

By napędzać radykalne innowacje, VC musi powrócić do korzeni

Naukowcy i przedsiębiorcy pracujący nad rozwiązaniem najpilniejszych problemów świata nie zdołają sprostać temu wyzwaniu bez wsparcia funduszy venture capital, a te najpierw muszą zrozumieć możliwości deep‑tech i ponownie postawić na myślenie długoterminowe. Kiedy kapitał wysokiego ryzyka zaczął grać tak bezpiecznie? Obecnie mamy do czynienia z obfitością inwestycji kapitału wysokiego ryzyka w projekty, które nie są zbyt ryzykowne, takie jak platformy […]

Rafael Laguna de la Vera Thomas Ramge
1 sierpnia 2024
Wzrost znaczenia raportowania wpływu na środowisko
Łańcuchy dostaw i logistyka

Wzrost znaczenia raportowania wpływu na środowisko

Unijne regulacje w zakresie raportowania będą oddziaływały na przedsiębiorstwa poza granicami Europy, wymagając od nich informowania o ich wpływie na środowisko daleko poza granicami UE. Amerykańskie firmy, które prowadzą działalność w Europie, stoją przed strategicznym wyzwaniem związanym z respektowaniem przepisów. Przyzwyczajone do dostarczania inwestorom informacji na temat zrównoważonego rozwoju w ramach dobrowolnych ustaleń, teraz muszą przygotować się do przyjęcia rygorystycznych […]

Brian Tomlinson Lucy Godshall
22 lipca 2024
Dostosuj swój marketing do etapu rozwoju firmy
INNOWACJE

Dostosuj swój marketing do etapu rozwoju firmy

Firma na wczesnym etapie rozwoju wymaga innej struktury organizacyjnej niż dojrzała organizacja. Liderzy marketingu muszą odpowiednio dostosować swoje zespoły i strategie. Optymalne zaprojektowanie działów i określenie ich funkcji jest kluczowe dla organizacji i stanowi jedną z najważniejszych decyzji podejmowanych przez menedżerów wyższego szczebla. Projekt struktury organizacyjnej ustanawia niezbędną infrastrukturę, która potem będzie umożliwiała lub utrudniała skuteczne wdrażanie decyzji strategicznych, […]

Jonathan Metric Kimberly A. Whitler
4 lipca 2024
Budżetowanie i kontroling: klucz do skutecznego zarządzania strategią i celami organizacji
Analityka i Business Intelligence

Budżetowanie i kontroling: klucz do skutecznego zarządzania strategią i celami organizacji

W poprzednim artykule z cyklu „Zakochaj się w rachunkowości zarządczej” omówiłam  znaczenie budżetowania jako kluczowego narzędzia strategicznego planowania w firmach, różne podejścia do budżetowania oraz jego funkcje w zarządzaniu finansami przedsiębiorstwa. W kolejnej części, kontynuując temat budżetowania, przedstawię, jak zabrać się do budżetowania, jakie są jego etapy oraz jaką rolę pełni kontrola wykonania budżetu i analizy odchyleń. „Nic nie jest szczególnie trudne […]

Grażyna Sadowska-Malczewska
24 czerwca 2024

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!