Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
STRATEGIA
Materiał Partnera

BCC For The Future. Liderzy Jutra 2025

17 października 2025 6 min czytania

PRAKTYCZNE SPOJRZENIE NA BIZNES PRZYSZŁOŚCI

Już w najbliższy poniedziałek praktycy i liderzy biznesu oraz eksperci spotkają się na corocznej, cyklicznej konferencji BCC FOR THE FUTURE. LIDERZY JUTRA.

Tegoroczna edycja wydarzenia ma na celu m.in. podkreślenie roli wdrożenia Ai i nowych modeli zarządzania w budowaniu konkurencyjności – w rzeczywistości pełnej zmienności i wyzwań, w której funkcjonują dziś polscy przedsiębiorcy.

Podczas dwóch dni konferencji odbędzie się kilkanaście sesji tematycznych z udziałem liderów biznesu, przedstawicieli administracji państwowej, środowiska naukowego i doradczego. 

Eksperci spróbują odpowiedzieć na kluczowe pytania m.in.: 

  • Czy polskie firmy są przygotowane do działania w warunkach kryzysowych?
  • Czy potrafią projektować technologie dual use i wdrażać realne procedury zapewniające ciągłość działania?
  • Jakie kompetencje pozwalają liderom skutecznie nawigować w czasach niepewności?
  • Jakie wskaźniki faktycznie odzwierciedlają wartość organizacji – i czy klasyczne systemy oceny efektywności nie odchodzą już do przeszłości?

Polski biznes stoi dziś na rozdrożu. Jeśli zabraknie odwagi inwestycyjnej i – co najważniejsze – reform, o które BCC od lat apeluje, pozostaniemy w roli drugoplanowej. Zamiast współtworzyć nowe technologie, będziemy jedynie ich odbiorcami. Silna gospodarka nie powstaje wyłącznie dzięki przedsiębiorcom – kluczową rolę powinno odgrywać państwo  – podkreśla Jacek Goliszewski prezes Busines Centre Club.

Gościem specjalnym tegorocznej edycji BCC FOR THE FUTURE. LIDERZY JUTRA będzie Aleksander Kwaśniewski, były Prezydent RP. Jego doświadczenie w budowaniu pozycji Polski na arenie międzynarodowej – zwłaszcza w procesie integracji z Unią Europejską – może stanowić cenne źródło refleksji i inspiracji dla liderów biznesu, którzy mierzą się dziś z wieloma wyzwaniami – nie tylko geopolitycznymi, ale także cyfrowymi. 

Spotkanie z Aleksandrem Kwaśniewskim podczas pierwszego dnia konferencji będzie wyjątkową okazją, by poznać jego unikalne spojrzenie na procesy transformacyjne, a także lepiej zrozumieć mechanizmy nowoczesnego przywództwa i strategie zarządzania w niestabilnym środowisku.

Przyszłośc to technologia

W świecie niepewności i rosnących zagrożeń geopolitycznych konkurencyjność przestaje być jedynie kwestią kosztów – staje się funkcją odporności. Podczas panelu „Strategiczna gotowość. Jak firmy mogą budować odporność i konkurencyjność dzięki Funduszom Europejskim i KPO?” poruszony zostanie m.in. temat projektu Baltic AI Gigafactory.

Budowa Baltic AI Gigafactory to przełomowy projekt, który może zdefiniować pozycję Europy Środkowo-Wschodniej w globalnym wyścigu technologicznym. Inwestycja o szacunkowej wartości 5 miliardów euro, realizowana przez Polskę we współpracy z krajami bałtyckimi, zakłada stworzenie pierwszej w regionie infrastruktury AI o mocy nawet 100 tysięcy procesorów GPU.

– O sukcesie przedsięwzięcia zdecyduje m.in. umiejętność trafnego oszacowania zapotrzebowania na tak duże moce obliczeniowe w regionie oraz wypracowanie docelowego modelu biznesowego. Warto podkreślić, że obecnie działające centra danych w Polsce oferują moc rzędu zaledwie kilkuset GPU, a realizowane projekty AI osiągają maksymalnie poziom około tysiąca jednostek. Skala Baltic AI Gigafactory byłaby więc kilkudziesięciokrotnie większa – podkreśla Krzysztof Szubert, Senior Advisor – University of Oxford; Pełnomocnik Dyrektora Instytutu Łączności, ekspert BCC ds. cyfryzacji i nowoczesnych technologii.

Budowa tak dużej gigafabryki AI ma znaczenie wykraczające poza aspekt komercyjny – to projekt o ogromnym znaczeniu gospodarczym, technologicznym, bezpieczeństwa i geopolitycznym dla Polski, całego regionu Europy Środkowo-Wschodniej oraz Unii Europejskiej. Obecnie niemal cała infrastruktura obliczeniowa tej skali znajduje się w USA lub Chinach. Nasz region nie posiada jeszcze żadnej własnej instalacji GPU liczącej dziesiątki tysięcy jednostek. Baltic AI Gigafactory może stać się pierwszym strategicznym i niezależnym węzłem obliczeniowym Europy Środkowo-Wschodniej, wzmacniając jej pozycję w globalnym ekosystemie technologicznym – dodaje ekspert BCC

W panelu udział wezmą także: Jan Grabowski – Vice President of the Board, Polska Grupa Zbrojeniowa S.A.; Bartłomiej Babuśka – Prezes Agencji Rozwoju Przemysłu S.A.; Krzysztof Gulda – p.o. Prezesa PARP.

Nowa Era klasycznego przywództwa

– Największą przewagę konkurencyjną zyskają ci, którzy potrafią integrować kompetencje technologiczne  z umiejętnościami społecznymi i przywódczymi – mówi Jacek Goliszewski.

W świecie gwałtownych zmian i niepewności wyraźniej widać, że klasyczne modele zarządzania ustępują miejsca nowym. Współczesny lider nie może już polegać wyłącznie na twardych kompetencjach i tradycyjnych metodach motywacji. To właśnie, oparte na wiedzy o ludzkim mózgu i emocjach – neuroprzywództwo – pomaga liderom skuteczniej motywować zespoły, wspierać innowacyjność i budować odporność w czasach niepewności.

– Polski biznes potrzebuje nie tylko nowych technologii, lecz przede wszystkim ludzi z kompetencjami przyszłości – od analityki danych i sztucznej inteligencji, przez zielone umiejętności, po inteligencję emocjonalną i etykę technologiczną. Aby to było możliwe, administracja państwowa powinna aktywnie wspierać innowacje. – dodaje prezes Busines Centre Club

Polskiemu biznesowi potrzebni są wizjonerzy

Pierwszy dzień konferencji zwieńczy Gala wręczenia nagród „Wizjoner Polskiej Gospodarki im. Marka Goliszewskiego”.
Do konkursu mogli zgłaszać się przedsiębiorcy i zarządzający firmami z różnych branż i sektorów, którzy wyróżniają się innowacyjnością oraz nowatorskim podejściem do działalności gospodarczej. Zarówno małe, średnie, jak i duże przedsiębiorstwa, które swoimi działaniami wyznaczają nowe standardy na rynku i przyczyniają się do modernizacji gospodarki. 

Kategorie konkursowe:

  • Prekursorskie techniki i technologie przemysłowe;
  • Innowacyjne produkty;
  • Innowacyjne usługi;
  • Nowatorskie rozwiązania i koncepcje zarządzania
    Autorem statuetki, którą otrzymują laureaci konkursu Wizjoner Polskiej Gospodarki im. Marka Goliszewskiego jest projektant Oskar Zięta

Podczas gali wystąpi wokalistka Julia Pietrucha.

Partner instytucjonalny wydarzenia: Akademia Leona Koźmińskiego.
Patroni medialni: Puls Biznesu, TVN24 BiS, Money.pl, My Company, ICAN Institute, MIT Sloan Management Review Polska, Polska Agencja Prasowa, TV Biznes 24, Business Magazine, Europerspektywy

Wydarzenie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej.

Więcej informacji: https://www.bcc.org.pl/bcc-for-the-future-wydarzenie-ktore-odmienia-myslenie-o-przywodztwie-technologii-i-skutecznosci/

Tematy

Może Cię zainteresować

Multimedia
Noblista Daron Acemoglu studzi oczekiwania wobec sztucznej inteligencji

Czy sztuczna inteligencja naprawdę zrewolucjonizuje gospodarkę i rynek pracy w ciągu najbliższych lat? Daron Acemoglu, laureat Nagrody Nobla i wybitny ekonomista, przedstawia zaskakująco umiarkowaną prognozę. W rozmowie z MIT Sloan Management Review obala popularne mity o potędze AI, wyjaśniając, dlaczego technologia ta zautomatyzuje jedynie ułamek zadań i doda skromny, ale wartościowy wkład do światowego PKB. Posłuchaj, jak ekspert pokazuje, że kluczem do sukcesu jest mądra współpraca ludzi z AI oraz inwestycje w innowacje, a nie ślepe podążanie za modą na automatyzację.

Królicze nory i piękny problem AI: Jak Reddit poprawia personalizację reklam

Vishal Gupta, menedżer ds. inżynierii uczenia maszynowego w Reddit , wyjaśnia, jak platforma radzi sobie z miliardem postów i 100 000 społeczności. Kluczem jest sztuczna inteligencja, która nie tylko pomaga użytkownikom odkrywać niszowe treści , ale także rewolucjonizuje trafność reklam. To delikatna sztuka balansu między eksploracją a eksploatacją , celami reklamodawców a doświadczeniem użytkownika oraz między treściami generowanymi przez AI a autentyczną ludzką rozmową, która – zdaniem Gupty – staje się przez to jeszcze cenniejsza.

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!