Strategia
Analiza kulturowa kamieniem milowym udanej ekspansji
„Kiedy wkraczasz w obcą kulturę, wszystko może być inne. Sposób komunikacji, podejmowania decyzji, budowy zaufania, okazywania szacunku… A jeśli nie jesteś na to przygotowany, istnieje większe prawdopodobieństwo, że błędnie zinterpretujesz zachowania innych, a oni błędnie zinterpretują twoje”. Fragment z książki profesor Erin Meyer doskonale podsumowuje wyzwania firm ekspandujących na zagraniczne rynki, pokazując, jak istotne jest uwzględnienie czynników kulturowych. Brak zrozumienia tych różnic może prowadzić do nieporozumień i niepowodzeń.
Gotowi na nieznane
W obliczu zmiennego i niepewnego otoczenia coraz trudniejsze staje się stawianie prognoz finansowych w perspektywie kwartalnej, nie mówiąc już o kształtowaniu kilkuletnich strategii. Jednak firmy, które chcą odnosić sukcesy, muszą podejmować długoterminowe działania nawet w tak trudnych warunkach. Kluczem do sukcesu jest zrozumienie aktualnej sytuacji i dostosowanie strategii biznesowej do zmieniających się realiów, szczególnie w kontekście geopolityki i technologii.
Czy dasz pracownikom głos w sprawach strategicznych?
Wielu prezesów obawia się, że zaangażowanie pracowników w planowanie strategiczne spowoduje utratę kontroli i spowolni tempo działań. Oto nowe sprawdzone metody, które pozwolą uniknąć takich konsekwencji i cieszyć się korzyściami z włączenia pracowników w ten proces.
Jak igrzyska olimpijskie w Paryżu stały się wzorem szybkiej dekarbonizacji
Paryż zobowiązał się do radykalnego zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych podczas igrzysk olimpijskich w 2024 roku w porównaniu z poprzednimi olimpiadami. Czego zespół odpowiedzialny za tę redukcję nauczył się w trakcie realizacji celu?
Ustal ambitne, ale realistyczne cele środowiskowe
Do jakiego stopnia firmy mogą oddalać się od realiów biznesowych, wyznaczając główne cele dotyczące obniżania emisji dwutlenku węgla?
Unikaj pułapek korporacyjnego venture capital
Partnerstwo dużych firm i kapitału wysokiego ryzyka może być trudne. Oto jak skutecznie realizować korporacyjne venture capital.
Ustal ambitne, ale realistyczne cele środowiskowe
Do jakiego stopnia firmy mogą oddalać się od realiów biznesowych, wyznaczając główne cele dotyczące obniżania emisji dwutlenku węgla?
Nauka i biznes – warto połączyć siły
Współpraca świata nauki z sektorem biznesu, choć stanowi wciąż wyzwanie, przynosi wiele dwustronnych korzyści w obu środowiskach – to m.in. środki finansowe, jakie uczelnie otrzymują na prowadzenie badań i rozwijanie projektów. Z kolei partnerstwo renomowanych uczelni pomaga firmom budować wizerunek lidera w dziedzinie innowacji i atrakcyjnego pracodawcy.
Jak i kiedy stosować dynamiczny pricing? 8 zasad
Dynamiczne ustalanie cen jest obecnie jednym z najbardziej interesujących tematów w świecie pricingu. Wraz z digitalizacją, która oferuje wiele wspaniałych możliwości biznesowych, firmy są coraz zwinniejsze, jeśli chodzi o kwestię zmiany cen. Posiadanie umiejętności technicznych i technologii nie wystarczy. W dynamicznym ustalaniu cen równie ważny jest człowiek. Staje on na straży spójności z realizowaną strategią firmy.
W szranki z największymi
Cały świat znowu zabiega o wpływy w Afryce, a Polska ma potencjał, by odegrać w tym wyścigu ważną rolę. Ze wsparciem KUKE polscy przedsiębiorcy mogą znaleźć tam wiele możliwości inwestycyjnych.
Pracuj nad strategią w modelu otwartym
Tworzenie strategii w wąskim gronie, za zamkniętymi drzwiami, jest receptą na porażkę.
Niezwykłe biznesy, czyli jak pandemia wymusiła społeczną zmianę
W spolaryzowanej i napiętej atmosferze marki mają do odegrania ważną rolę społeczną, która wykracza daleko poza ich kompetencje sprzedażowe.
4 strategie cyfrowego sukcesu według CFO Spotify
Szwedzki serwis Spotify – oferujący usługę strumieniowego przesyłania muzyki – ma dziś 400 milionów użytkowników na świecie. CFO Spotify Paul Vogel, twierdzi, że celem firmy jest miliard użytkowników. Aby go osiągnąć, firma wdraża cztery strategie.
Dlaczego szybka moda musi zwolnić
Duża część przemysłu modowego bazuje na skróceniu etapu od projektowania do sprzedaży i kulturze jednorazowości. Chociaż ten model biznesowy jest kuszący i dochodowy, nie jest on zrównoważony.
Dyskutuj, by stworzyć lepszą strategię
Formalne procesy, konstruktywna debata i logiczny rygor są kluczowymi elementami konsekwentnego tworzenia doskonałych strategii.
Biznes jak z obrazka
Facebook to największe medium społecznościowe na świecie, ale to Instagram – należący dziś do portfolio biznesów Marka Zuckerberga – zmienił myślenie o marketingu internetowym. Instagram powstał wtedy, gdy swoje triumfy święciła Nasza Klasa, którą właśnie dziś złożono do cyfrowego grobu. Co różniło te dwie usługi i jaka z tego porównania płynie lekcja dla twojego biznesu.
Modelowanie matematyczne i 13 zasad skutecznej komunikacji jako elementy wyprowadzania gospodarki z pandemii
Pandemia koronawirusa spowodowała, że większość krajów wprowadziła różnego rodzaju ograniczenia mające, często olbrzymi, niekorzystny wpływ na ich gospodarki.
Tworzenie strategii w dynamicznym otoczeniu biznesowym
Firmy nie mogą dłużej polegać na tradycyjnych formach prognozowania w celu dostrzeżenia – i spożytkowania – wyłaniających się zagrożeń i szans.
Zanim zaczniesz ciąć koszty, poznaj swoich klientów
W firmach z segmentu B2B inicjatywa redukcji kosztów powinna bazować na wiedzy o tym, co stanowi prawdziwą wartość dla klientów.
Problem bogactwa. Słowo o biznesowym rajdzie Netflixa
W czasie pandemii liczba płatnych użytkowników Netflixa wzrosła o około 16 mln. To nowy rekord, jednak czy Netflix utrzyma tendencje wzrostowe? Wszystko wskazuje, że platforma może być ofiarą własnego sukcesu.