Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Więcej w: Kompetencje i szkolenia
Kompetencje i szkolenia

Doskonalenie kompetencji kluczem do sukcesu CFO

W ostatnich latach wzrosło znaczenie działu finansowego. Rodzi to potrzebę większej koncentracji na rozwijaniu kompetencji dyrektora finansowego i kluczowych pracowników tego pionu. W ostatnich latach  na świecie ma miejsce stopniowa zmiana roli funkcji finansowej w przedsiębiorstwie, a co za tym idzie – wzrost znaczenia dyrektora finansowego (CFO). W Polsce ten trend również mocno przybiera na sile. Dyrektor finansowy i jego dział muszą […]

Robert Nowakowski Andrzej Maciejewski
1 lutego 2011
Kompetencje i szkolenia

Jak wspierać sprzedawców

Grupa PZU to 20 tys. sprzedawców w sieci placówek własnych oraz agencjach wyłącznych. Zróżnicowanie tej grupy wymaga stosowania różnorodnych narzędzi wsparcia. Spośród sprzedawców PZU szczególną grupę stanowi prawie trzytysięczna armia agentów specjalizujących się w ubezpieczeniach na życie. Sprzedaż tych produktów ze względu na ich złożoność jest znacznie trudniejsza niż innych polis, dlatego też to właśnie do tych […]

Tobiasz Bury
1 grudnia 2010
Klienci i doświadczenia

Niezawodne zasady sprzedaży

Idąc na spotkanie z klientem, nie nastawiam się na sprzedaż polisy, lecz na pomoc klientowi w dokonaniu dobrego dla niego wyboru. Za każdym razem powtarzam sobie, że jestem dla klienta, a nie on dla mnie. Decyzje, które klient za moją radą podejmie dzisiaj, będą miały konsekwencje dla niego i dla jego rodziny w dalekiej przyszłości, więc moim zadaniem jest pomóc […]

Wiktoria Gac
1 grudnia 2010
Czy warto drugi raz wejść do tej samej rzeki?
Kompetencje i szkolenia

Czy warto drugi raz wejść do tej samej rzeki?

Po czterech latach pracy na własny rachunek Agata Zakrzewska, właścicielka małej firmy doradczej, dostała propozycję powrotu do korporacji, w której kiedyś pracowała. Teraz stoi przed dylematem – nadal kierować swoją firmą i zachować niezależność czy wybrać kuszącą karierę w korporacji. Po szybkim lunchu Agata Zakrzewska zajrzała do poczty elektronicznej. Wśród kilku listów znalazła zaproszenie na konferencję „Technologie informatyczne […]

Krzysztof Kwiecień
1 listopada 2010
Sekrety dobrej współpracy
Kompetencje i szkolenia

Sekrety dobrej współpracy

Rosnący poziom komplikacji operacji i szereg barier wynikających z lokalnej specyfiki sprawiają, że coraz więcej procesów w ramach zintegrowanego łańcucha dostaw opiera się na współpracy z zewnętrznymi partnerami outsourcingowymi. Jak ograniczyć do minimum ryzyko zakłóceń w łańcuchu dostaw wynikające z błędów w zarządzaniu relacjami z dostawcami zewnętrznymi? Japoński producent elektroniki użytkowej, chcąc usprawnić proces obsługi serwisu, rozpoczął budowę europejskiej sieci magazynów części zamiennych. […]

Antoni Bielewicz
1 listopada 2010
Kompetencje i szkolenia

Generacja Y na rynku pracy

Coraz większym wyzwaniem zarówno dla praktyków HR, jak i liderów organizacji staje się skuteczne zarządzanie oczekiwaniami różnych pokoleń pracowników, w tym ludzi młodych z generacji Y Y, którzy dużą grupą wchodzą na rynek pracy. Dzisiaj nikt nie zakwestionuje faktu, że sukces rynkowy firmy w dużym stopniu zależy od zaangażowania jej pracowników, i to niezależnie od pokolenia (generacji), które oni reprezentują. Organizacje […]

Edward Stanoch
1 października 2010
Czy nasza firma potrzebuje modelu kompetencji? - komentarz 1
Kompetencje i szkolenia

Czy nasza firma potrzebuje modelu kompetencji? – komentarz 1

Czy nasza firma potrzebuje modelu kompetencji? – komentarz 1 Budowa modelu kompetencji dla wszystkich pracowników MNCosmetics jest priorytetowym zadaniem. Szefowa HR, odpowiedzialna za spójną politykę kadrową, powinna liczyć na silne wsparcie ze strony prezesa firmy i całego zarządu. Każda firma, która chce dbać o właściwą strukturę organizacyjną i jakość kapitału ludzkiego, będącego jednym z kluczowych gwarantów osiągania celów biznesowych, […]

Sławomir Wiśniewski
1 czerwca 2010
Właściwe rozumienie odpowiedzialności
Kompetencje i szkolenia

Właściwe rozumienie odpowiedzialności

Z Tracym Skousenem, partnerem firmy Partners In Leadership, rozmawia Łukasz Świerżewski, zastępca redaktora naczelnego HBRP. Słowo „odpowiedzialność” (accountability) od lat jest często używane w biznesie – menedżerowie są odpowiedzialni za działy lub obszary działalności, pracownicy za wykonanie zadań, a firma powinna być społecznie odpowiedzialna. Pan tymczasem zwraca uwagę na problem braku właściwego rozumienia tej kwestii. Na czym on […]

Łukasz Świerżewski Tracy Skousen
24 maja 2010
Bezpieczeństwo informacji. Czego nauczył firmy kryzys?
Cyberbezpieczeństwo

Bezpieczeństwo informacji. Czego nauczył firmy kryzys?

Szukając oszczędności w okresie recesji, wiele firm zdecydowało się zmniejszyć wydatki na zapewnienie odpowiedniej ochrony swoich danych. Teraz, po doświadczeniach z ostatnich kilkunastu miesięcy, stawiają na usprawnienie procesów zarządzania ryzykiem. Wzrosła bowiem liczba potencjalnych zagrożeń. To główne wnioski ze światowego badania bezpieczeństwa informacji, jakie już po raz dwunasty przeprowadziła firma Ernst & Young. Cykliczność badania pozwala na […]

Michał Kurek
1 kwietnia 2010
Kompetencje i szkolenia

Nowa rola dyrektora finansowego

Dyrektor finansowy powinien być dziś prawdziwym omnibusem, który pomaga w kreowaniu i ocenie projektów biznesowych, powstających w całej organizacji. „Ostatni kryzys jest zupełnie inny niż to, co miałem okazję obserwować w ciągu całej trzydziestoletniej kariery zawodowej”, przyznał niedawno Henk van Dalen, dyrektor finansowy globalnego giganta logistycznego TNT, uczestniczący w badaniu zorganizowanym przez CFO Research Services i ACCA (Association of Chartered Certified […]

1 lutego 2010

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!