Sprzedaż
Hiperpersonalizacja jako nowy paradygmat w budowie relacji z klientem
Cyfryzacja i Przemysł 4.0 sprawiają, że budowa relacji z klientami przypomina cyfrowe randki, a każde takie spotkanie to okazja do wywarcia możliwie jak najlepszego, kolejnego „pierwszego” wrażenia. Nowe oczekiwania klientów pojawiają się w odpowiedzi na stymulacje płynące z rynku, co w efekcie jeszcze bardziej kształtuje rynek. Technologie cyfrowe, chmura, usługi SaaS, współpraca człowieka z AI, zwinność i zmiany w kulturze organizacyjnej to kluczowe elementy nowego paradygmatu hiperpersonalizacji. W ten sposób przekracza ona tradycyjne granice marketingu, sprzedaży i obsługi klienta, stając się kluczowym elementem strategii biznesowej.
Zwodniczy mit masowego rynku
W spolaryzowanej kulturze pogoń za sukcesem w mainstreamie jest skazana na porażkę. Najlepszym pomysłem jest postawienie na relacje z subkulturą użytkowników, którzy uwielbiają twoją markę.
Zakupy w erze automatyzacji
Koncepcja zautomatyzowanych negocjacji, pomimo swoich korzyści, może budzić obawy u liderów firm, kupców i dostawców. Podpowiadamy, jak pokonać opór.
Czy jesteś pewien, ze właściwie zarzadzasz sprzedażą?
Wybór najważniejszych aktywności sprzedażowych oraz zapewnienie, że są one poprawnie wykonywane przez handlowców, to najlepszy sposób na realizację oczekiwanych wyników sprzedaży.
W jaki sposób e-commerce skorzysta na generatywnej sztucznej inteligencji
Recesja, rosnące koszty, zakłócenia w łańcuchach dostaw – ostatni rok był wyjątkowo ciężki dla e-commerce. Na szczęście przyniósł również narzędzia, które umożliwiają stawienie czoła trudnościom. Z perspektywy firmy IT zauważamy, że generatywna sztuczna inteligencja otwiera nowy rozdział w rozwoju e-commerce i oferuje możliwości, które dotąd były poza naszym zasięgiem.
Logistyka jako klucz do międzynarodowego sukcesu firm e-commerce
Każdy krok ku ekspansji wymaga strategicznego podejścia i solidnego planu. Aby odnieść międzynarodowy sukces, nie wystarczy tylko dobra strategia marketingowa czy doskonałe produkty. Konieczne jest również ścisłe partnerstwo z firmami logistycznymi, które nie tylko dostarczą produkty na czas, ale także będą partnerem w rozwoju.
Jak zwiększyć sprzedaż w obliczu malejącego popytu?
Wiele osób w Polsce boryka się ze skutkami wysokiej inflacji, wzrostem rat kredytowych oraz rosnącymi rachunkami za energię. To zmusza je do odkładania zakupów na bardziej dogodny moment. Dlatego coraz więcej sklepów internetowych umożliwia kupującym dokonywanie płatności nie tylko na raty, ale także z odroczonym terminem zapłaty. Klienci oswajają się ze skutkami dynamicznie rosnących cen dzięki usłudze „kup teraz, zapłać później”.
Gdy strategia cichego marketingu przestaje działać
Wiele marek z segmentu luxury musi zmierzyć się z nasyceniem rynku i spadkiem efektywności dotychczasowej strategii marketingowej. To oznacza konieczność podjęcia pewnych kroków, które będą mieć decydujący wpływ na ich dalszą obecność szczególnie w dobie dynamicznie rozwijającego się e-commerce.
Jak równoważyć cenną tradycję z innowacyjnością
Jak unowocześnić uwielbiany produkt, aby trafił on w gusta nowych klientów?
Czy wejście na platformę sprzedażową obniży wartość marki?
Właściciele luksusowej marki odzieży alpinistycznej i narciarskiej Mountwear poszukują możliwości rozbudowania kanałów dystrybucji i skalowania biznesu bez konieczności inwestowania własnego kapitału. Rozważają dołączenie do platformy sprzedażowej marketplace premium, dzięki czemu marka będzie mogła zwiększyć zasięg i rozwinąć sprzedaż swoich produktów w kanale online.
Gdy marka premium staje na rozdrożu
Właściciele firmy stanęli przed dylematem, który dotyka wielu producentów poszukujących nowych możliwości zwiększenia swojego udziału w rynku. To wybór pomiędzy strategią szerokiej dystrybucji a konsekwentnie budowanymi własnymi kanałami sprzedaży. Warto rozważyć w tym przypadku kilka czynników, które być może naprowadzą organizację na właściwy kierunek.
Dołączyć do marketplace’u czy postawić na ekskluzywność?
Jednym z najważniejszych trendów w światowym e-commerce są platformy marketplace. Właściciele luksusowej marki odzieżowej i narciarskiej Mountwear zastanawiają się, czy dołączyć do takiej platformy i skorzystać z jej skali, czy też trzymać się ekskluzywności oraz w pełni kontrolować proces sprzedaży.
Jak technologia zmieni sprzedaż stacjonarną?
Automatyzacja i zastosowanie różnych czujników mogą poprawić doświadczenia klientów oraz procesy analityczne.
W jaki sposób e-sklepy mogą zmniejszyć liczbę zwrotów
Z badań wynika, że liczba zwrotów zakupionych przez internet produktów maleje, jeśli klienci otrzymują je w ramach jednej zbiorczej dostawy.
Komentarz eksperta: Potencjał dwóch ścieżek
Firma GLAMTENT utraciła tempo wzrostu, więc próbuje zwiększyć rentowność i rozszerzyć działania. Jest to wyzwanie, ale w tej sytuacji nie mamy jeszcze do czynienia z kryzysem, który wymagałby zarządzania autorytarnego i wyboru jednej ścieżki.
Nowe zagrożenia dla subskrypcyjnego modelu biznesowego
Inflacja i zakłócenia w łańcuchach dostaw mogą utrudniać firmom wywiązanie się z zobowiązań wobec subskrybentów.
Odwróciliśmy los zagrożonej inwestycji
W sektorze nowych technologii nawet bardzo obiecujące inwestycje pod wpływem działań konkurencji mogą szybko stracić swój potencjał. Z tego powodu inwestorzy muszą wykazać się elastycznością i szukać alternatywnych rozwiązań, począwszy od zmiany strategii poprzez modyfikację modelu biznesowego aż po sprzedaż firmy. Decyzja MCI Capital pokazuje, jak poprzez transakcje na rynku fuzji i przejęć fundusze skalują biznes i budują wartość spółek portfelowych.
Perfekcyjne zarządzanie doświadczeniami klientów
Zarządzanie doświadczeniami klientów jest coraz bardziej skomplikowanym procesem, nad którym firmy muszą umiejętnie zapanować, by nie pogubić się w gąszczu danych. O tym, jak budować nowoczesną kulturę organizacyjną skupioną na użytkownikach, opowiada Marek Walczak, dyrektor sprzedaży w Omnilogy.
Neuronauka w biznesie ma swoje ograniczenia
Zanim zainwestujesz w produkty i usługi, które mają ci dostarczyć biznesowej wiedzy opartej na badaniach nad mózgiem, powinieneś zrozumieć kilka kluczowych kwestii dotyczących neuronaukowych praktyk.
Nie pozwól, by klient cię zwolnił
W firmie jest tylko jeden szef. Jest nim klient. I może zwolnić każdego, włącznie z prezesem zarządu, po prostu wydając swoje pieniądze gdzie indziej – twierdził Sam Walton, amerykański przedsiębiorca, założyciel między innymi sieci Walmart.