Magazyn o biznesie dla biznesu
Magazyn linderów cyfrowej transformacji
Książki, e-booki, szkolenia
Osobista platforma wiedzy
Kongresy, konferencje, webinary
Empatia staje się kluczem do nawiązania głębokiej relacji z odbiorcami. Nawet jeśli stoją za nią motywacje ekonomiczne.
Działająca w „nowej rzeczywistości” firma Leko, sprzedająca systemy smart home, stanęła przed koniecznością położenia większego nacisku na analizę zmieniających się potrzeb klientów i dotarcia do nich z odpowiednio dostosowanym przekazem marketingowym. Wystarczyła chwila, by nowa szefowa marketingu zorientowała się, że problem leży nie w braku danych, a… w ich nadmiarze, a każdy w firmie ma inny obraz potencjalnego nabywcy.
Czasy, kiedy wystarczyło publikować treści naszpikowane dużą liczbą słów kluczowych, by osiągnąć wysokie miejsce w wyszukiwarce, bezpowrotnie minęły. Dziś w pozycjonowaniu stron internetowych liczą się również kompetencje, autorytet i wiarygodność. Wysokie wartości tych parametrów pomagają osiągnąć klastry tematyczne.
Technologie cyfrowe rewolucjonizują marketing. Sprawiają, że nie tylko zmienia się sposób dotarcia do potencjalnego klienta, ale także sam przekaz. Przedstawiamy pięć tekstów, które pokazują, jakie korzyści i wyzwania wiążą się z tą zmianą.
Z jednej strony święto zakochanych to festiwal różu i brokatu, z drugiej strony – ważna okazja dla sklepów internetowych. Tylko w USA zakupy tego dnia przekroczą 20 mld dolarów. Sprzedawcy chcą także przy okazji Walentynek rozpalić pozytywne emocje wśród klientów, które będą im towarzyszyły przy kolejnym wyborze.
Gry takie jak Fortnite, Cybepunk 2077 czy Minecracft to już nie tylko zabawa, ale też ogromne przestrzenie dla reklamy i nowe możliwości dla marketingu.
Elektroniczna poczta niczym zwykła skrzynka zapychana jest rozlicznymi śmieciami. Pomimo prób blokowania spamu, reklamy wciąż się wciskają pomiędzy ważne e-maile. Tracą na tym nie tylko marketerzy, ale też odbiorcy treści. Zmianę może przynieść wykorzystanie sztucznej inteligencji.
Znalezienie komplementarnych prawidłowości w zachowaniach klientów może pomóc przeciwdziałać kosztownym skutkom gwałtownych wahań popytu.
Zaawansowane, zintegrowane aplikacje, które wykorzystują uczenie maszynowe, mają największy potencjał tworzenia wartości. Muszą być jednak przeszkolone przy użyciu ogromnych ilości danych.
Pandemia i związana z nią przymusowa izolacja spowodowały, że media społecznościowe rozwijały się wyjątkowo intensywnie. Okazało się jednak, że to właśnie za ich pomocą dystrybuowanych było najwięcej fałszywych informacji dotyczących wirusa (choć nie tylko). Jeśli więc mają one odzyskać wiarygodność, muszą zmienić swoje modele biznesowe.
Rok z pandemią i obostrzeniami z nią związanymi mocno wpłynął na zachowania konsumentów. Marki powinny o tym wiedzieć, bo powrót do normalności będzie bardzo długi.
O tym, jak w czasie „nowej normalności” poprawić customer expierience opowiadała z kolei Małgorzata Gawrysiak, dyrektorka sprzedaży w Genesys Polska.
Miniony rok był rokiem e-commerce i nikt nie ma co do tego wątpliwości. Dziś wyzwaniem będzie utrzymanie dynamiki wzrostu. Czy sklepy internetowe będą się rozwijać również po pandemii?
Użytkownicy zmęczeni kakofonią treści i kapitalizmem inwigilacyjnym gigantów technologicznych – takich jak Facebook czy Twitter – uciekają do niszowych, często specjalistycznych, czyli wertykalnych mediów społecznościowych. Czy biznes za nimi podąży?
Analiza trendów internetowych roku minionego 2020 może być najlepszym sposobem przygotowania strategii biznesowej na dziś. Wszak wiosna 2021 nie różni się zbytnio od wiosny minionej.
Z punktu widzenia sprzedawcy e-commerce to taka randka w ciemno z klientem. Może coś kupi, może nie kupi, ale trudno zrozumieć, co myśli i czuje w trakcie wirtualnych zakupów. Czy sztuczna inteligencja to zmieni i włączy światło w tej relacji?
Media społecznościowe jakie znamy odchodzą do lamusa. Przyszłością mogą być aplikacje oparte na głosie dające poczucie intymności. Biznes powinien już teraz przygotować się na tę rewolucję.
Dziś niemal każda firma ma swoje konto na Facebooku, często również na Instagramie, Tik-Toku, Twitterze. Media społecznościowe są pierwszym frontem komunikacji. Zmiany, które mogą dotknąć dostawców tych platform, mogą odbić się również na twoim biznesie.