Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Od lat innowacyjność przedstawiana jest jako najlepsza recepta na rozwój polskich firm, które powoli, lecz nieuchronnie tracą swój największy atut – przewagę kosztową w stosunku do zagranicznych rywali. I choć ten temat nie traci na popularności, wszelkie międzynarodowe rankingi dobitnie pokazują, że pod względem innowacyjności polska gospodarka wciąż pozostaje na szarym końcu Europy. Konieczność przełamania tego impasu wydaje się być jednym z kluczowych wyzwań, przed którymi stoją dziś polscy przedsiębiorcy.

Dlatego ponownie poruszamy na naszych łamach tematykę innowacyjności, przedstawiając rozwiązania stosowane w tym obszarze przez najskuteczniejsze organizacje. Dobrym sposobem na poszukiwanie nowych obszarów wzrostu jest tworzenie przez przedsiębiorstwa własnych funduszy venture capital, które dzięki inwestycjom w startupy pomagają firmie dostrzec i zrozumieć nowe trendy w biznesie oraz szybko na nie zareagować.

Josh Lerner, autor artykułu Korporacyjne przedsięwzięcia wysokiego ryzyka, podpowiada, jak utworzyć korporacyjny fundusz VC działający równie profesjonalnie i sprawnie jak najlepsze niepubliczne fundusze. Jednak najlepszym wzorem do naśladowania jest agencja DARPA, która w ciągu ostatnich 50 lat stworzyła więcej przełomowych innowacji niż jakakolwiek inna organizacja. Autorzy artykułu Desantowy model innowacyjności, czyli jak działa DARPA rozszyfrowują model działalności tej agencji i wyjaśniają, jak można go dostosować do wymagań sektora prywatnego.

Innowacyjność to kluczowa, ale nie jedyna droga do zapewnienia wzrostu. Firmy doskonale wiedzą, jak ważna jest dziś maksymalizacja satysfakcji klientów i doświadczenia w punktach styku z marką. Alex Rawson, Ewan Duncan i Conor Jones, autorzy artykułu Doświadczenia klientów w prawdziwym świetle, podkreślają, że punkty kontaktu klientów z firmą są ważne, ale tak naprawdę liczy się cała droga, jaką przebywa nabywca.

Jak jednak sprawdzić, czy działania podjęte przez firmy przynoszą rzeczywistą poprawę wyników? Odpowiedź na to pytanie znajdą Państwo w artykule Właściwe mierniki sukcesu. Jego autor Michael J. Mauboussin wyjaśnia, które dane statystyczne pozwolą zrozumieć, zmierzyć i wykorzystać związki przyczynowo‑skutkowe decydujące o wartości firmy.

Zachęcam też Państwa do lektury pozostałych artykułów i życzę wymiernych efektów w poszukiwaniu i wdrażaniu innowacji!

Witold B. Jankowski

Prezes ICAN Institute. Redaktor naczelny "ICAN Management Review" i "MIT Sloan Management Review Polska". Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie. 

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy