Start‑up, zwłaszcza ten zakładany po raz pierwszy, jest efektem niezachwianej wiary w sukces. Założyciel chce bardzo szybko zrealizować swój wymarzony pomysł. Nie zdaje sobie sprawy z istnienia narzędzi, dzięki którym może osadzić swoje produkty lub usługi w różnych scenariuszach rynkowych.
Reprezentuję firmę programistyczną Droids On Roids, która powstała w 2011 roku jako start‑up. W ciągu siedmiu lat firma stworzyła aplikacje mobilne i internetowe dla 107 partnerów z całego świata, głównie ze Stanów Zjednoczonych i Europy Zachodniej. Funkcjonując przez te lata w środowisku start‑upowym, często obserwowałem niesamowitą energię i pasję kolegów z rynku, przy jednoczesnym niedostrzeganiu subtelnych różnic pomiędzy modelami biznesowymi oraz relacji między nimi. Strategie start‑upów często powstają naprędce i to właśnie z tego powodu nie wykorzystują maksymalnie istniejących szans rynkowych lub pomijają pewne rodzaje ryzyka.