Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Los przedsiębiorstw zależy od decyzji podejmowanych codziennie przez menedżerów. Dlatego firmowi decydenci muszą nieustannie analizować sygnały płynące z otoczenia i na tej podstawie przewidywać skutki swoich wyborów. Dziś jednak mamy do czynienia ze zdecydowanie większą liczbą zmiennych i interesariuszy niż kiedykolwiek wcześniej. Jak przebić się przez taką złożoność i dokonywać właściwych wyborów na podstawie nieustannie zmieniających się danych?

Odpowiedzi na to pytanie szukamy w bloku artykułów „Sztuka podejmowania decyzji”. Autorzy tekstu Wybierz właściwą metodę podejmowania decyzji uważają, że kluczem do sukcesu jest odpowiedni zestaw narzędzi wspierających decyzje. Z kolei Ram Charan w artykule Nie bądź mięczakiem przekonuje, że kluczowy jest czas, a najlepsi menedżerowie umieją ocenić, kiedy i jakie decyzje należy podjąć oraz oszacować ryzyko związane z ich zaniechaniem. Uzupełnieniem bloku jest artykuł Co wyróżnia decyzje strategiczne. Jego autor Phil Rosenzweig identyfikuje cztery kategorie decyzji i zaleca, by przed dokonaniem wyboru zrozumieć, z którą z nich mamy do czynienia.

Trudne wybory są też codzienną domeną sprzedawców i ich klientów. Brent Adamson, Matthew Dixon, Nicholas Toman w artykule Rozmontuj machinę sprzedażową podkreślają, że klienci są coraz bardziej świadomi własnych potrzeb i coraz lepiej znają dostępne rozwiązania. Takie środowisko sprzedaży sprzyja kreatywnym i potrafiącym się dostosować handlowcom, którzy prowokują klientów odkrywczymi spostrzeżeniami na temat ich działalności i sugerują nieoczekiwane rozwiązania. Aby stworzyć klimat zachęcający handlowców do kreatywności, menedżerowie powinni zarządzać nimi w taki sposób, aby czuli, że są wspierani, a nie kierowani.

Innowacyjne projekty także wymagają wsparcia ze strony menedżerów i pracowników. Łatwo o zapał do zmiany, gdy firma jest pogrążona w kryzysie, znacznie trudniej – gdy rośnie i osiąga zyski. Jednak nawet w dobrze prosperującym przedsiębiorstwie można wzbudzić zaangażowanie w zmianę. W artykule Jak przeprowadzić operację na zdrowym organizmie przekonują o tym menedżerowie kierujący projektem przebudowy platformy internetowej mBanku.

Zachęcam Państwa do lektury pozostałych artykułów i życzę dokonywania samych trafnych wyborów.

Witold B. Jankowski

Prezes ICAN Institute. Redaktor naczelny "ICAN Management Review" i "MIT Sloan Management Review Polska". Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie. 


Najpopularniejsze tematy