Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Systemowe tworzenie  nowej wartości

Za sprawą Chata GPT i firmy Open AI w ostatnich miesiącach uwagę świata mediów i biznesu całkowicie pochłonęła generatywna sztuczna inteligencja. I słusznie!

Możliwości algorytmów AI są nie tylko nowatorskie i imponujące, lecz także mogą spowodować największy skok w rozwoju konsumpcyjnej technologii informatycznej od pojawienia się iPhone’a w 2007 roku. Dziś każdy użytkownik przeglądarki internetowej może tworzyć za pomocą AI dowolne teksty, dźwięki i obrazy, a liderzy biznesu szukają nowych sposobów na wykorzystanie AI, próbując zrozumieć wpływ (dobry i zły) algorytmów na ich organizacje.

W cieniu AI rozwijane są również inne technologie, które pomagają firmom doskonalić się w tworzeniu nowych wartości. Jednym z kluczowych wyzwań w tym obszarze jest przebudowa procesów i sposobów pracy, o czym przekonuje David L. Rogers w artykule Zarządzanie innowacjami cyfrowymi wymaga nowego podejścia. Według autora organizacje powinny ponownie ocenić swoje podejście do zarządzania i zaprojektować nowe modele pracy, aby lepiej wspierać wysiłki związane z transformacją cyfrową. W artykule Jak Lego doskonali się w wykorzystywaniu pomysłów swoich klientów przedstawiamy wnioski płynące z praktykowanej przez firmę Lego otwartej innowacyjności. Jak się okazuje, uzyskane tą drogą korzyści są większe, jeśli współpraca z klientami jest głęboko zintegrowana z procesami firmy.

Niestety, nie jest łatwo przewidzieć, która innowacja okaże się przełomowa. Dzięki kilku metodom można jednak znaleźć nieoczywiste sposoby na wykorzystanie nowych pomysłów, co wynika z artykułu Uwolnij potencjał przełomowych innowacji. Jak pokazuje przykład polskiego producenta suplementów diety onesano, kluczowym narzędziem wprowadzania nowych rozwiązań może stać się przedefiniowanie marki, o czym piszemy w tekście Rebranding siłą napędową innowacji. Nie zapominajmy przy tym, że innowacje to przede wszystkim ludzie, warto więc poszerzyć swoje bazy talentów, stawiając na strategię neuroróżnorodności. Zachęcają do tego autorzy tekstu Jak wspierać neuroatypowych pracowników.

Paweł Kubisiak

Redaktor naczelny "MIT Sloan Management Review Polska"


Najpopularniejsze tematy