Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Rebranding siłą napędową innowacji

Wysoce konkurencyjne rynki wymagają od firm unikalnej oferty odpowiadającej na potrzeby klientów oraz skutecznego dotarcia z komunikacją do odbiorców. Przykład polskiego producenta suplementów diety onesano pokazuje, jak rebranding i nowa strategia komunikacji pomogły produktom firmy wyróżnić się na tle konkurencji.

Gdy objęłam funkcję prezeski onesano (wcześniej Skotan), rozpoczęłam pracę od przeprowadzenia gruntownego przeglądu, który pozwolił mi lepiej poznać zasoby firmy, zrozumieć potrzeby klientów oraz dynamikę konkurencji. Przemierzając korytarze naszego laboratorium w Czechowicach‑Dziedzicach, poznawałam ludzi, którzy doprowadzili firmę do wysokiego zaawansowania technologicznego, które jest podstawą naszych działań. Nie miałam wątpliwości, że właśnie w autorskich, opatentowanych rozwiązaniach i surowcach tkwiła siła onesano. Zdawałam sobie jednak sprawę, że nawet najdoskonalsze produkty mogą zostać niezauważone, jeśli ich wartość nie zostanie odpowiednio przedstawiona konsumentom. Marka Skotan kojarzyła się tradycyjnie ze zdrową żywnością, ale na rynku przybywało nam konkurentów i brakowało tego czegoś, co mogłoby nas wyróżnić wśród zalewu podobnych produktów. Chcieliśmy podkreślić naszą innowacyjność, która była bezsprzeczna, lecz ukryta przed klientami. Dlatego zdecydowaliśmy się na rebranding i zmianę podejścia do komunikacji z naszymi klientami, aby odświeżyć markę i unowocześnić nasze produkty w oczach klientów zainteresowanych zdrowym odżywianiem. Mieliśmy i mamy unikalne produkty, pozostało więc wzmocnienie pozycji marek własnych. Jako pionier rozwiązań biotechnologicznych chcieliśmy możliwie najmocniej podkreślić nasze nowatorstwo na rynku suplementów między innymi dzięki sukcesywnemu rozwojowi portfolio naszych produktów.

Zostało 82% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Dominika Kowalczyk

Badacz w firmie Gemius, zajmującej się badaniami w obszarze Internetu w Europie środkowo-Wschodniej.

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy