Wysoce konkurencyjne rynki wymagają od firm unikalnej oferty odpowiadającej na potrzeby klientów oraz skutecznego dotarcia z komunikacją do odbiorców. Przykład polskiego producenta suplementów diety onesano pokazuje, jak rebranding i nowa strategia komunikacji pomogły produktom firmy wyróżnić się na tle konkurencji.
Gdy objęłam funkcję prezeski onesano (wcześniej Skotan), rozpoczęłam pracę od przeprowadzenia gruntownego przeglądu, który pozwolił mi lepiej poznać zasoby firmy, zrozumieć potrzeby klientów oraz dynamikę konkurencji. Przemierzając korytarze naszego laboratorium w Czechowicach‑Dziedzicach, poznawałam ludzi, którzy doprowadzili firmę do wysokiego zaawansowania technologicznego, które jest podstawą naszych działań. Nie miałam wątpliwości, że właśnie w autorskich, opatentowanych rozwiązaniach i surowcach tkwiła siła onesano. Zdawałam sobie jednak sprawę, że nawet najdoskonalsze produkty mogą zostać niezauważone, jeśli ich wartość nie zostanie odpowiednio przedstawiona konsumentom. Marka Skotan kojarzyła się tradycyjnie ze zdrową żywnością, ale na rynku przybywało nam konkurentów i brakowało tego czegoś, co mogłoby nas wyróżnić wśród zalewu podobnych produktów. Chcieliśmy podkreślić naszą innowacyjność, która była bezsprzeczna, lecz ukryta przed klientami. Dlatego zdecydowaliśmy się na rebranding i zmianę podejścia do komunikacji z naszymi klientami, aby odświeżyć markę i unowocześnić nasze produkty w oczach klientów zainteresowanych zdrowym odżywianiem. Mieliśmy i mamy unikalne produkty, pozostało więc wzmocnienie pozycji marek własnych. Jako pionier rozwiązań biotechnologicznych chcieliśmy możliwie najmocniej podkreślić nasze nowatorstwo na rynku suplementów między innymi dzięki sukcesywnemu rozwojowi portfolio naszych produktów.