Firma OS Card działa na dwóch rynkach, które znajdują się na odmiennych etapach rozwoju. Krótkookresowe poszukiwanie rentowności nakazuje skoncentrować działania na dużych sieciach handlowych jako „dojnych krowach”, natomiast w dłuższej perspektywie obsługa całego spektrum sklepów – dużych i małych – pozwoli zdywersyfikować ryzyko i wyróżnić się na tle konkurentów.
![Czy warto trzymać dwie sroki za ogon? - komentarz 3](https://assets.mitsmr.pl/f/res-minimized/JwRzQdmPCtJ3a/1678114808/ELm4LKkdS7RJoYy6PgDWn83Dku69UUA9E.jpg)
Robert Masłowski, prezes OS Card, nie ma łatwego zadania. Olympia Bank optymalizuje swoją grupę kapitałową, do której należy OS Card, więc i wobec firmy Masłowskiego ma określone oczekiwania dotyczące kosztów i rentowności. Ta ostatnia nie wygląda najlepiej na tle konkurencji. Decyzje dotyczące strategicznego kierunku działań należy podjąć szybko, a ich skutki finansowe mają być widoczne w krótkiej perspektywie, co na pewno nie sprzyja wypracowaniu decyzji optymalnej również w długofalowym wymiarze.
...