Kierownictwo firmy ProBeauty poszukuje nowych dróg rozwoju, rozważając wybór jednej z dwu opcji. Pierwszą z nich jest rozszerzenie oferty o usługi adresowane do dotychczasowych klientów, drugą wejście w nowy segment rynku kosmetycznego. Z każdym z tych wyborów wiążą się zupełnie inne wyzwania. Oba przypadki łączy zaś jedno – każdy z kierunków oznacza dla przedsiębiorstwa konieczność zbudowania zupełnie nowych kompetencji. Zarówno rozszerzenie oferty o usługi kosmetyczne, jak i wejście w segment kosmetyków dla mężczyzn wiązać musiałoby się z niezbędnymi w firmie zmianami, w tym z koniecznością rekrutacji lub szkolenia pracowników w nowym obszarze działalności.
Bezpieczniejszym wyborem wydaje się rozwiązanie przedstawionego dylematu podpowiadane Robertowi przez intuicję, czyli rozszerzenie oferty firmy kierowanej do obecnych klientów. Ten wariant wydaje się być mniej ryzykowny. Marka ProBeauty jest synonimem produktów o określonym charakterze. Dzięki konsekwentnej strategii budowania wizerunku marki jako ekologicznej marka ma dużą wiarygodność, która będzie bezcennym kapitałem startowym dla uruchamianej działalności usługowej, mającej zdywersyfikować przychody poprzez zaoferowanie wartości dodanej obecnym klientom.
...