Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Marcin Bąk: najważniejsze to wykreować wartość własnej marki

Sytuacja firmy Anny jest trudna, ale nie bez wyjścia. Rozwijanie internetowego biznesu bazującego na produktach branży modowej nie jest zarezerwowane tylko dla gigantów. Z nowych realiów może czerpać również Anna, jeśli tylko odnajdzie własnych odbiorców i opracuje swój własny koncept biznesowy.

Jeszcze kilka lat temu wydawało się, że branży modowej nie było po drodze z Internetem. Klienci woleli kupować ubrania w centrach handlowych, chcieli mieć możliwość przymierzenia ich przed zakupem. Szybko jednak okazało się, że zakup odzieży online nie jest Polakom straszny, a pewna doza niepewności napędza internetowy biznes.

Ten tekst jest komentarzem eksperta. Przeczytaj tekst główny: »

Dawid kontra Goliat. Jak rywalizować z gigantem 

Włodzimierz Schmidt PL

Popularna polska internetowa firma modowa musi zmierzyć się z zagrożeniem, jakim jest wejście na polski rynek znacznie większego brytyjskiego rywala.

W tych realiach odnalazła się także Anna, tworząc Pomysł na Szycie, rozpoznawalną i dostępną dla wszystkich Polaków markę modową. Czy wejście na rodzimy rynek brytyjskiego giganta może być realnym zagrożeniem dla biznesu pani Anny? Niekoniecznie. Dla zagranicznych potentatów zaistnienie na nowym rynku nie jest, wbrew pozorom, zadaniem prostym. Pozyskaniu fanów dla nowej marki sprzyja element nowości i zaciekawienia. Jednak nie znając dobrze rynku, zwyczajów zakupowych, mentalności, wcale nie tak łatwo zagrozić silnie zakotwiczonym markom znad Wisły. Na korzyść Anny przemawiają znajomość rynku i zakorzenienie firmy w świadomości konsumentów.

W świetle raportu „E‑commerce w Polsce 2016. Gemius dla e‑Commerce Polska” berło rozpoznawalności serwisów zakupowych w polskiej sieci dzierży Allegro, co potwierdza silną pozycję krajowych marek w świadomości polskich e‑konsumentów. Jako tajemnicę sukcesu rodzimego serwisu aukcyjnego można wskazać konsekwentnie budowaną pozycję, wprowadzanie nowych funkcjonalności i autorskich rozwiązań. Serwis powstał jako klon amerykańskiego giganta e‑commerce, w efekcie go deklasując na naszym rynku. Jak się okazało, nie zawsze znana na zachodzie Europy marka przyciągnie użytkowników w stopniu pozwalającym odnieść spektakularny sukces.

Zostało 45% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »


Najpopularniejsze tematy