Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Jakub Bażela: lepsza jest świadoma ewolucja, a nie rewolucja

Najważniejsze pytanie, na jakie powinna sobie odpowiedzieć firma Garamond, brzmi: „Czy jesteśmy pewni, że proponowane rozwiązanie przyniesie oczekiwane rezultaty?”. Jeśli zarząd jest przekonany, że proponowana aplikacja jest dobrym wyjściem, powinien postarać się rozwijać ją własnymi siłami, bez korzystania z pomocy firm zewnętrznych. W długim okresie rozwijanie oprogramowania własnymi siłami jest zawsze tańsze i zatrzymuje bezcenne know‑how wewnątrz organizacji. W tym przypadku można jednak odnieść wrażenie, że takiej zgody w firmie brakuje. Dlatego najpierw należy rozwiązanie przetestować na rynku. W tym celu trzeba wydzielić odpowiedni pion organizacji z jej głównej struktury, przenieść do niego pracowników o odpowiednich kwalifikacjach i ewentualnie zatrudnić dodatkowych ludzi z kompetencjami, których firmie może brakować. Byłby to więc rodzaj start‑upu wewnątrz organizacji powołany dla weryfikacji nowego pomysłu biznesowego.

Testowanie proponowanego rozwiązania może odbywać się na różne sposoby. Ze względu na to, że aplikacja ma być skierowana do młodszych użytkowników, to na początku warto zadać pytanie w mediach społecznościowych, czy klienci chcieliby przedłużać używanie telefonu samodzielnie, bez wizyty w salonie lub podpisywania umowy dostarczonej przez kuriera. Jeśli takie pytanie spotka się z pozytywną odpowiedzią, to można zakładać, że istnieje potencjał do pracy nad aplikacją.

To jest komentarz eksperta. Przeczytaj tekst główny »

Jak wykorzystać potencjał sprzedażowy internetu 

Maciej Malesa PL, Bartłomiej Leszczyński PL, Mateusz Żurawik

Operator komórkowy chce zwiększyć swoją sprzedaż w internecie, by zoptymalizować kanały sprzedażowe. Będzie musiał ocenić, co da lepsze efekty: spektakularne rozwiązanie marketingowe czy bardziej długofalowy proces zmian strukturalnych.

...

Przeczytaj kolejny komentarz »

Jakub Filipowski: digitalizacja jest lub wkrótce będzie koniecznością 

Jakub Filipowski PL

Firma Garamond mierzy się z wyzwaniem, przed jakim staje obecnie wiele organizacji starających się na nowo zdefiniować swoje procesy z myślą o epoce gospodarki cyfrowej. Wobec związanych z nią oczekiwań digitalizacja jest lub wkrótce będzie koniecznością. 

Zostało 11% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »


Najpopularniejsze tematy