E‑commerce nie mógłby się rozwijać, gdyby nie logistyka. Jednak pandemia, która przyspieszyła zmiany w zakresie sprzedaży za pośrednictwem internetu, jednocześnie spowodowała zakłócenia w łańcuchach dostaw.
Branża logistyczna stanęła przed dużym wyzwaniem związanym z jednej strony ze zwiększonym zapotrzebowaniem klientów, z drugiej, z koniecznością zapewnienia stabilności dostaw. Najlepszym tego przykładem była blokada Kanału Sueskiego w marcu 2021 roku, która miała istotny wpływ na globalną gospodarkę. Słowem, które coraz częściej zaczęło pojawiać się na ustach klientów i firm transportowych była dywersyfikacja dostaw i uniezależnienie się od Chin.
Między innymi o tych sprawach Paweł Kubisiak, editor at large w ICAN Institute rozmawiał podczas E‑commerce Trends Summit z Hubertem Walczakiem z Rohling Suus Logistics i Łukaszem Dubiną, dyrektorem usług dodanych w Grupie Raben. Według ekspertów, firmy powinny w większym stopniu skupiać się na zwinności, polegającej na wykorzystaniu nowych technologii i szybkim dostosowaniu się do nowych warunków.
Obejrzyj rozmowę Pawła Kubisiaka, aby dowiedzieć się:
jak pandemia wpłynęła na rynek usług logistycznych,
jakie zmiany powinny zostać wprowadzone w firmach, aby zapewnić bezpieczeństwo dostaw,
w jaki sposób nowe technologie pomogły sprostać nieoczekiwanym wyzwaniom jakie pojawiły się podczas pandemii.