Kapitał ludzki jest najważniejszym zasobem biznesu usługowego – to właśnie ludzie realizują określone procesy, które są podstawą działalności firm call contact center – przekonują przedstawiciele Grupy Nowy Styl. Jak dodają, przestrzeń dla tego typu usług powinna być efektywnym miejscem pracy, które wspiera pracowników w realizacji procesów biznesowych.
Jeszcze kilkanaście lat temu świadomość tego, jak efektywnie wykorzystywać przestrzeń biurową była zdecydowanie niższa. A przy tym rynek firm call center także mocno się zmienił – firmy zaczęły się specjalizować i profesjonalizować. A ze zmianą stylu pracy nastąpiły również zmiany w wykorzystaniu przestrzeni biurowej.
Najważniejsza zmiana polega na przejściu od koncepcji call center w stronę contact center. Wynika ona m.in. z faktu, że globalne firmy zaczęły przenosić ten rodzaj usług do naszego kraju, a wraz z nimi – nowe standardy w kwestiach organizacji pracy, w tym także aranżacji przestrzeni biurowej.
Biura stały się dziś kolejnym frontem walki o pozyskanie pracowników. Ci zaś, najczęściej należący do pokolenia Y, mają zupełnie inne wymagania od swoich pracodawców. Traktują zwykle pracę w contact center jako pierwszy przystanek na drodze zawodowej. Pozyskanie takich pracowników i utrzymanie ich na pokładzie – to ogromne wyzwanie dla menedżerów. Szansą na sukces w tym aspekcie jest umiejętne zarządzanie talentami i właściwe podejście do wynagrodzeń i benefitów. Ale także właśnie biuro może realnie wpłynąć na satysfakcję i lojalność młodego pracownika.
Jak więc może i powinno wyglądać nowoczesne contact center?
Biuro contact center nie musi być sztampowe, złożone jedynie z boksów, w których pracownicy wykonują swoje główne zadania. Rozwój technologii i elastyczne formy pracy umożliwiają pracownikom pracę w komfortowych warunkach, na większej przestrzeni oraz z możliwością wykonywania zadań poza biurkiem – przekonują przedstawiciele Grupy Nowy Styl. Wskazują też przykład linii lotniczych Cathay Pacific i ich krakowskie Globalne Centrum Kontaktu. Efektem prac były wnętrza, które stały się wizytówką firmy i wspierają ją w pozyskaniu najlepszych pracowników na konkurencyjnym krakowskim rynku pracy.
Biuro Cathay Pacific powstało na bazie kilku założeń:
Branding sprawia, że biuro staje się wizytówką firmy, ukazując jego wartości i misję.
Wygląd biura świadczy o tym, czy pracodawca dba o swój zespół.
Dodatkowe przestrzenie socjalne, w których pracownicy mogą odpocząć i spędzić przerwę w gronie współpracowników, podnoszą morale zespołu.
Biuro jest elementem employer brandingu.
Dawne boksy zastępują wygodne stanowiska pracy oraz dodatkowe rozwiązania akustyczne, takie jak tapicerowane panele biurkowe, akustyczne panele.
![Jak zmienia się rola i aranżacja contact center?](https://assets.mitsmr.pl/f/res-minimized/6rkcVcxCJXA2g/1682436090/LUya3fKgBkyEwsTPvi1lAr0TXlk1hqDm5.jpg)
![Jak zmienia się rola i aranżacja contact center?](https://assets.mitsmr.pl/f/res-minimized/3iTMv6c5lyC3g/1682436090/JDRoJ7JStAD6J0rLYYVaTwGROQOap4yXq.jpg)
![Jak zmienia się rola i aranżacja contact center?](https://assets.mitsmr.pl/f/res-minimized/0hZifazmwZj0O/1682436090/BaKUQOTQ8m9Khmzv87uxg4JUjBPSEW5P7.jpg)
Ten tekst jest częścią projektu Biuro: nowa definicja przestrzeni. Poznaj trendy i najlepsze praktyki związane z zarządzaniem miejscem pracy!