Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Większość firm nie dysponuje wielomilionowymi budżetami na innowacje, a mimo to wiele z nich potrafi z sukcesem wprowadzać na rynek coraz to nowsze produkty czy usługi. Co decyduje o organizacyjnej innowacyjności – umiejętność przyciągnięcia pomysłowych ludzi czy wewnętrzna kultura sprzyjająca powstawaniu twórczych pomysłów?

Przykłady tak znanych z kreatywności firm, jak Apple, Pixar, Lego czy IDEO, pokazują, że odpowiedzi rozkładają się mniej więcej po połowie. Istotą sukcesu jest umiejętność wyzwalania innowacyjności zespołowej, która jest pochodną zarówno ludzi, jak i procesów.

Tematyce wyzwalania innowacyjności poświęcamy w całości wakacyjne wydanie „Harvard Business Review Polska”. Zaczynamy od nowych zjawisk i technologii, które coraz silniej wpływają na kierunki rozwoju przedsiębiorstw. Jedną z przełomowych idei omawia Richard D’Aveni w artykule Rewolucja pod sztandarami druku 3D, proponując sposoby wykorzystania technologii druku przestrzennego do produkcji na dużą skalę.

Kolejną przełomową technologią stała się automatyzacja, która na dobre weszła w obszar reklamy internetowej. Autorzy tekstu Programmatic: reklama, która trafia prosto do celu wyjaśniają, jak dzięki automatyzacji precyzyjnie i tanio dotrzeć z reklamą internetową do starannie wybranych konsumentów. Równie ważnym zjawiskiem, ukierunkowującym dziś kreatywność przedsiębiorstw, są potrzeby społeczne. W artykule Innowacje budujące wartość wspólną podpowiadamy, jak zaspokajając potrzeby otoczenia, zbudować silne i rentowne przedsiębiorstwo.

Co jednak, gdy nowe pomysły nie spełniają pokładanych w nich nadziei i stają się źródłem frustracji? Rozwiązanie tego problemu przedstawia Gary P. Pisano w artykule Potrzebujesz strategii innowacyjności. Zdaniem autora, kluczem do sukcesu jest właściwe selekcjonowanie pomysłów i wyznaczanie priorytetów.

Tworzenie innowacji wymaga też umiejętnego przywództwa, o którym piszą Nathan Furr i Jeffrey H. Dyer w tekście Wiodąc zespół w nieznane. Zdaniem autorów, proces innowacyjności jest podróżą odkrywczą, w której rola przewodnika polega na wskazywaniu innym drogi, demonstrowaniu woli przekraczania granic i akceptowania niepewności.

Polecam też Państwu pozostałe artykuły i życzę samych odkrywczych i udanych podróży, zarówno tych biznesowych, jak i tych wakacyjnych.

Witold B. Jankowski

Prezes ICAN Institute. Redaktor naczelny "ICAN Management Review" i "MIT Sloan Management Review Polska". Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie. 


Najpopularniejsze tematy