Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Czy uda się przełamać nieufność do sztucznej inteligencji

Sztuczna inteligencja jest traktowana przez użytkowników technologii informacyjnej z rezerwą. Aby przełamać ich nieufność, twórcy aplikacji AI powinni powstrzymać się od przesadnego zachwalania ich zalet, zadbać o przejrzystość i jawność informacji o ich funkcjach, a także certyfikować aplikacje w niezależnych specjalistycznych firmach.

Przykro to mówić, ale wielu użytkowników systemów IT nie ufa decyzjom, odpowiedziom ani zaleceniom sztucznej inteligencji. W jednym z badań ankietowych amerykańskich konsumentów 41,5% respondentów odpowiedziało, że nie ma zaufania do żadnej spośród wymienionych w kwestionariuszu popularnych usług AI (między innymi takich jak: domowy asystent, planowanie finansów, diagnoza medyczna czy pomoc w zatrudnianiu pracownika). Zaledwie 9% ufało AI w kwestii swoich finansów, a tylko 4% miało zaufanie do aplikacji wspomagającej proces zatrudniania pracownika.

Zostało 88% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Thomas H. Davenport

Profesor informatyki i zarządzania w Babson College w Wellesley, w stanie Massachusetts, członek MIT Initiative on the Digital Economy (Inicjatywy MIT na rzecz Gospodarki Cyfrowej) oraz NewVantage Partners. Starszy doradca w Deloitte Analytics.


Najpopularniejsze tematy