Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Angelina Sarota: dywidenda to kluczowy element oceniany przez inwestorów

Strategia, którą zarząd przedstawił do akceptacji radzie nadzorczej, zawiera kilka zasadniczych niedociągnięć. Przede wszystkim nie pokazuje planów dotyczących samej dywidendy – kluczowego elementu ocenianego przez inwestorów. Rada nadzorcza może też czuć niedosyt informacji, jeśli chodzi o źródła finansowania ekspansji zagranicznej nowych produktów. Stanowczo odradzam też zarządom zaniżanie prognoz oraz nieprzekazywanie radzie nadzorczej pełnych informacji, w tym dotyczących ryzyka odnośnie decyzji, które wymagają jej akceptacji. A tak się zdarzyło w FeroMacie – gdyby zarząd w opisanym przypadku nie zaniżył kosztów, kiedy walczył o  akceptację nowej inwestycji, nie musiałby się tłumaczyć, dlaczego je przekroczył.

Z zarysowanego obrazu wyłania się jednak większy problem – wyniszczająca walka cenowa oraz zmniejszający się popyt na chemiczne środki ochrony roślin dominujące w przychodach FeroMatu. Strategia nie przypisuje tego wyzwania żadnej jednostce organizacyjnej. Kolejne nakłady potrzebne do wejścia na obce, wymagające rynki w  połączeniu ze spadkiem przychodów z podstawowej działalności mogą przynieść dalszy spadek przychodów i wzrost kosztów, skutkując obniżeniem zysku. Zarząd powinien zatem pokazać w strategii działania, które zatrzymają ten negatywny trend.

Ten tekst jest komentarzem eksperta. Przeczytaj tekst główny: »

Jak pogodzić cele zarządu i inwestorów finansowych? 

Ewa Jakubczyk-Cały PL

Giełdowa spółka FeroMat jest producentem chemicznych środków ochrony roślin. Trendy rynkowe i oczekiwania klientów spowodowały, że postawiła na ochronę biologiczną. 

Zostało 57% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »


Najpopularniejsze tematy