Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Jak wdrażać programy, które nie tylko służą innym, ale też wzmacniają konkurencyjność organizacji? Poznaj najlepsze praktyki w obszarze CSR stosowane przez polskie firmy.

W samej Unii Europejskiej każdego roku wytwarzamy około 2,5 miliarda ton odpadów. Gospodarka obiegu zamkniętego, promowana w ostatnim czasie przez europejskie instytucje, może rozwiązać liczne problemy związane z zarządzaniem odpadami, a także przynieść korzyści biznesowi. Zdaniem komisarzy unijnych, kształtowanie obiegu zamkniętego to idealne rozwiązanie dla środowiska i dla europejskich firm, które pozwoli na wzrost innowacyjności, redukcję kosztów i rozwój ekosystemu funkcjonowania przedsiębiorstw.

Troska o środowisko jest jednym z najważniejszych trendów CSR w 2018 roku. Potencjalne zyski związane z prowadzeniem działań odpowiedzialnych środowiskowo skłaniają biznes do działania. Motywację mogą także stanowić nieprzyjemne konsekwencje nieprzystosowania się do realiów i trendów rynkowych. Na ręce firm patrzy dziś wielu interesariuszy: regulatorzy, media, społeczności lokalne, klienci, pracownicy, a nawet potencjalni kandydaci do pracy. O ile jeszcze kilka lat temu przedstawiciele biznesu mogli kręcić nosem na wszelkie działania niezwiązane bezpośrednio z ich podstawową działalnością, o tyle dziś nie mają wyjścia: bez dbałości o ekosystem, w ramach którego funkcjonują, mogą po prostu przestać istnieć. Liczne badania dowodzą, że zależność między sukcesami przedsiębiorstwa a jego zaangażowaniem na rzecz dobrostanu członków społeczności jest ogromna. Potwierdzają to historie firm omówione na łamach tegorocznego wydania specjalnego „Harvard Business Review Polska” dotyczącego społecznej odpowiedzialności biznesu.

W poszukiwaniu konkurencyjności [RAPORT]

Otoczenie ma znaczenie

Joanna Socha

Redaktor „Harvard Business Review Polska”


Najpopularniejsze tematy