Giełdowa spółka FeroMat jest producentem chemicznych środków ochrony roślin. Trendy rynkowe i oczekiwania klientów spowodowały, że postawiła na ochronę biologiczną. Badania i testy nowych produktów trwały kilka lat, zanim w ubiegłym roku wprowadziła je do sprzedaży. Okazało się, że tylko dzięki temu spółce udało się utrzymać wynik finansowy na poziomie roku poprzedniego. Niestety, był jednak poniżej planów. Zarząd uznał, że strategicznie należy utrzymać ten kierunek rozwoju i maksymalnie skoncentrować się na skonsumowaniu wyników prac działu badawczego oraz utrzymaniu udziałów w rynku, które są zagrożone przez malejące zainteresowanie produktami na bazie chemii. Przedstawiając radzie nadzorczej pięcioletnią strategię działania, którą powinna zatwierdzić, wskazał źródła finansowania inwestycji prorozwojowych, między innymi zatrzymanie całego zysku w spółce i niewypłacanie dywidendy akcjonariuszom. Rada nadzorcza w całości reprezentująca inwestorów finansowych ze średnim horyzontem zaangażowania nie jest przekonana do argumentów zarządu. Uważa, że spółka powinna problem braku środków na rozwój rozwiązać w inny sposób. Zarząd zastanawia się, w jaki sposób pogodzić długoterminowe cele strategiczne z bieżącymi oczekiwania akcjonariuszy.
Premium
Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów
Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!
Wybierz wariant dopasowany do siebie!
Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się
Premium
Subskrybenci wiedzą więcej!
Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!
Wybierz wariant dopasowany do siebie!
Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się
Jak pogodzić cele zarządu i inwestorów finansowych?
Premium
· · 8 min
·
8 min
Zostało 90% artykułu.
Najpopularniejsze tematy
- Emerytura
- Historia biznesu
- Działania operacyjne
- Własność intelektualna
- Platformy społecznościowe
- Budżetowanie
- Kierowanie zespołami
- Myślenie strategiczne
- Badania rynku
- Demografia
- Networking
- Marka
- Ekonomia
- Firmy rodzinne
- Planowanie kariery
- Stres
- Dane
- Odpowiedzialność społeczna
- Reorganizacja
- Technologie mobilne
- Polityka kadrowa
- Analityka
- Edukacja biznesowa
- Partnerstwo Publiczno-Prywatne
- Marketing relacji
- Poszukiwanie pracy
- Koszty
- Globalizacja
- Zarządzanie zmianą
- Gender
- Internet
- Konkurencja
- Delegowanie
- Inteligencja emocjonalna
- Ekonomia i społeczeństwo
- Audyt
- Mierzenie wydajności
- Spotkania
- Prognozowanie
- Rynki wschodzące
- Rozwój ekonomiczny
- Otrzymywanie informacji zwrotnej
- Biznes międzynarodowy
- Komunikacja wewnętrzna
- Platformy społecznościowe
- Lifestyle
- Bezpieczeństwo i prywatność
- Zarządzanie czasem
- Eksperymentowanie
- Komunikacja w kryzysie
- Procesy biznesowe
- Kreatywność
- Badania i rozwój
- Nieformalne przywództwo
- Work life balance
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Ekonomia behawioralna
- Venture Capital
- Rozwój pracowników
- Wytwórstwo
- Konflikt
- Kobiety w biznesie
- Finanse przedsiębiorstwa
- Chmury obliczeniowe
- Finanse i rachunkowość
- Edukacja
- Kooperacja
- Pisanie biznesowe
- Odpowiedzialność biznesu
- IT
- Coaching
- Klienci
- Autorytety
- Globalna strategia
- Etyka
- Analiza finansowa
- Polityka cenowa
- Kariera
- Zarządzanie finansami
- Redukcja zatrudnienia