Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Jak pogodzić cele zarządu i inwestorów finansowych?

Giełdowa spółka FeroMat jest producentem chemicznych środków ochrony roślin. Trendy rynkowe i oczekiwania klientów spowodowały, że postawiła na ochronę biologiczną. Badania i testy nowych produktów trwały kilka lat, zanim w ubiegłym roku wprowadziła je do sprzedaży. Okazało się, że tylko dzięki temu spółce udało się utrzymać wynik finansowy na poziomie roku poprzedniego. Niestety, był jednak poniżej planów. Zarząd uznał, że strategicznie należy utrzymać ten kierunek rozwoju i maksymalnie skoncentrować się na skonsumowaniu wyników prac działu badawczego oraz utrzymaniu udziałów w rynku, które są zagrożone przez malejące zainteresowanie produktami na bazie chemii. Przedstawiając radzie nadzorczej pięcioletnią strategię działania, którą powinna zatwierdzić, wskazał źródła finansowania inwestycji prorozwojowych, między innymi zatrzymanie całego zysku w spółce i niewypłacanie dywidendy akcjonariuszom. Rada nadzorcza w całości reprezentująca inwestorów finansowych ze średnim horyzontem zaangażowania nie jest przekonana do argumentów zarządu. Uważa, że spółka powinna problem braku środków na rozwój rozwiązać w inny sposób. Zarząd zastanawia się, w jaki sposób pogodzić długoterminowe cele strategiczne z bieżącymi oczekiwania akcjonariuszy.

Zostało 90% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »


Najpopularniejsze tematy