biznes technologie innowacje
technologiczna strona biznesu
biznes technologie innowacje
najważniejsze informacje zebrane w jednym miejscu

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
5 tekstów na temat sztucznej inteligencji

5 tekstów na temat sztucznej inteligencji

Sztuczna inteligencja oraz inne technologie symulujące działanie ludzkiego mózgu, uczące się i samodzielnie podejmujące decyzje, rozwijają się dynamicznie. Dotychczas jednak niewiele firm jest w stanie cieszyć się owocami inwestycji w te rozwiązania. Wiele wdrożeń rozpoczętych przez firmy nie dotyka istotnych problemów czy szans biznesowych. Aby lepiej naświetlić te zagadnienia przypominamy pięć popularnych ostatnio tekstów na temat sztucznej inteligencji.

1. Problem z danymi, który hamuje rozwój sztucznej inteligencji

Zaawansowane metody analityczne i sztuczna inteligencja niosą obietnicę uzyskania wiedzy, która pomoże firmom zachować konkurencyjność. Aby tak się jednak stało, trzeba zapewnić dostęp do właściwych danych – czasami jednak firmy po prostu ich nie posiadają. Wysiłki wkładane w rozwój sztucznej inteligencji mogą nie przynieść spodziewanych efektów, jeśli organizacje nie zadbają o odpowiedni dostęp do danych w procesie tworzenia i obsługi produktu.

2. Wykorzystaj potencjał sztucznej inteligencji

Postęp techniczny osiągnięty ostatnio w sferze uczenia maszynowego, szczególnie w obszarze uczenia głębokiego (deep learning), jest następstwem coraz częstszego włączania przez firmy sztucznej inteligencji (AI) w procesy i bieżące zadania. Jednak przewodzenie i odnoszenie sukcesów z wykorzystaniem tego rodzaju rozwiązań wymaga wzięcia pod uwagę kluczowych aspektów naboru pracowników, szkoleń oraz zarządzania ryzykiem.

3. Roboty napędzane sztuczną inteligencją w magazynach

Z technicznego punktu widzenia przenoszenie obiektów z punktu A do B jest jednym z najłatwiejszych zadań do rozwiązania dla robotów. Znacznie trudniejszym wyzwaniem okazuje się manipulowanie przedmiotami podczas zdejmowania ich z półek, wyjmowania z pojemników lub pakowania i workowania, tak jak robią to ludzie. Właśnie takie zręczne roboty, nauczone poprzez machine learning niemalże ludzkich ruchów, stoją za rewolucją w magazynach.

4. Czy głębokie uczenie spowoduje rewolucję w obszarze prowadzenia analiz marketingowych?

Technologia głębokiego uczenia (forma sztucznej inteligencji, wykorzystywana na przykład przez asystentów głosowych, takich jak Siri) już niedługo pozwoli firmom na zintegrowanie rozmaitych baz danych i jeszcze dokładniejsze rozpoznanie, czego oczekują klienci. Następnie pomoże wykorzystać te informacje do zdobycia przewagi na rynku. To olbrzymi potencjał personalizacji – zarówno przekazu reklamowego, jak i produktów dostarczanych końcowym odbiorcom.

5. Jak ugryźć sztuczną inteligencję

Zdaniem wielu liderów, sztuczna inteligencja (AI) i technologie kognitywne stanowią obecnie najbardziej rewolucyjne siły, z jakimi przyjdzie nam się zmierzyć w najbliższym czasie. Większość firm nie ma jednak żadnej strategii, która pozwoliłaby im odpowiednio przygotować się na to wyzwanie.

Paweł Górecki

Redaktor prowadzący MIT Sloan Management Review Polska