Sztuczna inteligencja oraz inne technologie symulujące działanie ludzkiego mózgu, uczące się i samodzielnie podejmujące decyzje, rozwijają się dynamicznie. Dotychczas jednak niewiele firm jest w stanie cieszyć się owocami inwestycji w te rozwiązania. Wiele rozpoczętych wdrożeń nie dotyka istotnych problemów czy szans biznesowych. Aby lepiej naświetlić te zagadnienia, przypominamy pięć popularnych ostatnio tekstów na temat sztucznej inteligencji.
1. Problem z danymi, który hamuje rozwój sztucznej inteligencji
Zaawansowane metody analityczne i sztuczna inteligencja niosą obietnicę uzyskania wiedzy, która pomoże firmom zachować konkurencyjność. Aby tak się jednak stało, trzeba zapewnić dostęp do właściwych danych – czasami jednak firmy po prostu ich nie posiadają. Wysiłki wkładane w rozwój sztucznej inteligencji mogą nie przynieść spodziewanych efektów, jeśli organizacje nie zadbają o odpowiedni dostęp do danych w procesie tworzenia i obsługi produktu.
2. Wykorzystaj potencjał sztucznej inteligencji
Postęp techniczny osiągnięty ostatnio w sferze uczenia maszynowego, szczególnie w obszarze uczenia głębokiego (deep learning), jest następstwem coraz częstszego włączania przez firmy sztucznej inteligencji (AI) w procesy i bieżące zadania. Jednak przewodzenie i odnoszenie sukcesów z wykorzystaniem tego rodzaju rozwiązań wymaga wzięcia pod uwagę kluczowych aspektów naboru pracowników, szkoleń oraz zarządzania ryzykiem.
3. Roboty napędzane sztuczną inteligencją w magazynach
Z technicznego punktu widzenia przenoszenie obiektów z punktu A do B jest jednym z najłatwiejszych zadań do rozwiązania dla robotów. Znacznie trudniejszym wyzwaniem okazuje się manipulowanie przedmiotami podczas zdejmowania ich z półek, wyjmowania z pojemników lub pakowania i workowania, tak jak robią to ludzie. Właśnie takie zręczne roboty, nauczone poprzez machine learning niemalże ludzkich ruchów, stoją za rewolucją w magazynach.
4. Czy głębokie uczenie spowoduje rewolucję w obszarze prowadzenia analiz marketingowych?
Technologia głębokiego uczenia (forma sztucznej inteligencji wykorzystywana na przykład przez asystentów głosowych, takich jak Siri) już niedługo pozwoli firmom na zintegrowanie rozmaitych baz danych i jeszcze dokładniejsze rozpoznanie, czego oczekują klienci. Następnie pomoże wykorzystać te informacje do zdobycia przewagi na rynku. To olbrzymi potencjał personalizacji – zarówno przekazu reklamowego, jak i produktów dostarczanych końcowym odbiorcom.
5. Jak ugryźć sztuczną inteligencję
Zdaniem wielu liderów sztuczna inteligencja (AI) i technologie kognitywne stanowią obecnie najbardziej rewolucyjne siły, z jakimi przyjdzie nam się zmierzyć w najbliższym czasie. Większość firm nie ma jednak żadnej strategii, która pozwoliłaby im odpowiednio przygotować się na to wyzwanie.