Twórcze rozwiązywanie problemów, w stale zmieniającym się otoczeniu biznesowym jest jedną z ważniejszych kompetencji współczesnych pracowników, menedżerów i zespołów. Jak je stymulować? Aby odpowiedzieć na to pytanie przypominamy pięć popularnych tekstów poświęconych kreatywności.
1. Nowe podejście do eksperymentowania - spotkanie z ekspertem MIT
Budowanie innowacyjnych rozwiązań wymaga kreatywności, ale same pomysły to za mało, by tworzyć produkty zyskujące uznanie odbiorców. Aby osiągnąć ten cel, konieczne jest tworzenie hipotez, które można łatwo testować. O nowym podejściu do eksperymentowania w biznesie, także z wykorzystaniem nowych technologii, opowiada Michael Schrage z MIT Sloan School of Management.
2. Delegowanie do innego miejsca pracy stymuluje kreatywność
W miarę jak cyfryzacja i automatyzacja prowadzą do kolejnych zmian w fabrykach, zmienia się także rola osób zatrudnianych w halach produkcyjnych. Coraz częściej wartość ich pracy wynika nie tylko z wykonywania podstawowych obowiązków w zakładzie, lecz także z pomocy w realizacji szerszych celów organizacyjnych, jak choćby dążenie do konkurencyjności oraz innowacyjności. Okazuje się przy tym, że kiedy pracownicy produkcji zamieniają się, choćby na krótki czas, miejscami pracy, to zyskuje na tym ich kreatywność.
3. Jak pobudzać kreatywność w zdalnym zespole?
Generowanie rozwiązań to jedno z kluczowych zadań zespołów, również tych rozproszonych. Do jego realizacji przydaje się kreatywność, która w zdalnym zespole rządzi się swoimi prawami. Jak więc ją pobudzać?
4. Wyzwalanie kreatywności za pomocą technologii cyfrowej
Technologie cyfrowe zmniejszają koszty eksperymentowania podczas pracy twórczej, co otwiera nowe możliwości zarówno dla osób prywatnych, jak i dla firm.
5. Ikovenko: Czy kreatywności w technologii można się nauczyć? Jasne, że tak!
Twórcze rozwiązywanie nowych problemów to bardziej nauka niż sztuka. O tym, jak uczyć się być kreatywnym, mówi dr Sergei Ikovenko, profesor MIT i Tufts University, konsultant, autor ponad 900 szkoleń dotyczących Teorii Rozwiązywania Innowacyjnych Zadań (TRIZ) dla firm z listy Fortune 500 na całym świecie.