Transformacja cyfrowa przedsiębiorstw nie może ograniczać się do implementacji gotowych rozwiązań. Konieczne jest wpisanie każdego wdrożenia w strategię firmy pozwalającą realizować jasno określone cele biznesowe, a także zaangażowanie zespołu w proces zmiany organizacji. To wszystko zadania dla cyfrowego lidera. Aby te zadania przybliżyć, przypominamy pięć popularnych tekstów na temat cyfrowego przywództwa.
1. Cyfrowa transformacja przywództwa
Transformacja cyfrowa odniosła zwycięstwo jako filozofia biznesowa i imperatyw dla przedsiębiorstw: poważni liderzy biznesowi na całym świecie pogodzili się z nieuchronną cyfryzacją rynków oraz relacji z klientami i pracownikami. Zapraszamy do zapoznania się z unikatowym raportem „MIT Sloan Management Review” na temat przywództwa w czasach cyfrowych.
2. Pod batutą prezesa – muzyczne lekcje przywództwa
Chcesz wiedzieć, jaki styl przywództwa w największym stopniu angażuje zespół i skutecznie stymuluje kreatywność, obserwuj wielkich dyrygentów? Przeczytaj, ten wywiad. O tym, czego mogą się od nich nauczyć prezesi, dyrektorzy zarządzający i inni menedżerowie opowiada Itay Talgam – dyrygent, uczeń Leonarda Bernsteina, doradca liderów oraz mówca motywacyjny.
3. Czy menedżerowie najwyższego szczebla w twojej firmie mają wystarczające kompetencje cyfrowe
Nie ma wątpliwości, że przyszłość biznesu jest cyfrowa. Spółki przodujące w cyfryzacji radykalnie poprawiają swoją wydajność operacyjną i doświadczenia klientów, a co ważniejsze – dzięki technologiom cyfrowym dokonują transformacji swoich celów i modeli biznesowych. Rzadko jednak można spotkać zespoły menedżerskie na najwyższych szczeblach firmowej hierarchii, które rozumieją potencjał nowych technologii w biznesie. Jak to zmienić z korzyścią dla organizacji?
4. Podejmuj decyzje na podstawie właściwych danych
Gdybyśmy poprosili prezesa dowolnej dużej firmy, aby wymienił współczesne dobre praktyki w dziedzinie zarządzania, z pewnością wspomniałby o podejmowaniu decyzji na podstawie danych. Przedsiębiorstwa mają dziś więcej danych niż kiedykolwiek wcześniej, ale wielu menedżerów wyższego szczebla twierdzi, że informacji, jakie otrzymują w wyniku ich analizy, nie da się wykorzystać do działania, lub ogólnie są rozczarowujące. Aby to zmienić, liderzy muszą zadbać o to, by analityka bazowała na potrzebach decyzyjnych.
5. Sekret skutecznego przywództwa w czasach chaosu
Liderzy zapytani o najważniejsze cechy wielkich przywódców, najprawdopodobniej wymieniliby umiejętność kreowania wizji, szczerość czy zdolność do wdrażania zmian. Jednak tylko nieliczni wspomnieliby pewną niezwykle ważną kompetencję, której w niepewnych czasach liderzy potrzebują najbardziej – umiejętność nadawania sensu, czyli tworzenia i aktualizowania map złożonego otoczenia, tak by móc w nim skuteczniej działać.