Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
5 tekstów na temat cyfrowego przywództwa

Transformacja cyfrowa przedsiębiorstw nie może ograniczać się do implementacji gotowych rozwiązań. Konieczne jest wpisanie każdego wdrożenia w strategię firmy pozwalającą realizować jasno określone cele biznesowe, a także zaangażowanie zespołu w proces zmiany organizacji. To wszystko zadania dla cyfrowego lidera. Aby te zadania przybliżyć, przypominamy pięć popularnych tekstów na temat cyfrowego przywództwa.

1. Cyfrowa transformacja przywództwa

Transformacja cyfrowa odniosła zwycięstwo jako filozofia biznesowa i imperatyw dla przedsiębiorstw: poważni liderzy biznesowi na całym świecie pogodzili się z nieuchronną cyfryzacją rynków oraz relacji z klientami i pracownikami. Zapraszamy do zapoznania się z unikatowym raportem „MIT Sloan Management Review” na temat przywództwa w czasach cyfrowych.

2. Pod batutą prezesa – muzyczne lekcje przywództwa

Chcesz wiedzieć, jaki styl przywództwa w największym stopniu angażuje zespół i skutecznie stymuluje kreatywność, obserwuj wielkich dyrygentów? Przeczytaj, ten wywiad. O tym, czego mogą się od nich nauczyć prezesi, dyrektorzy zarządzający i inni menedżerowie opowiada Itay Talgam – dyrygent, uczeń Leonarda Bernsteina, doradca liderów oraz mówca motywacyjny.

3. Czy menedżerowie najwyższego szczebla w twojej firmie mają wystarczające kompetencje cyfrowe

Nie ma wątpliwości, że przyszłość biznesu jest cyfrowa. Spółki przodujące w cyfryzacji radykalnie poprawiają swoją wydajność operacyjną i doświadczenia klientów, a co ważniejsze – dzięki technologiom cyfrowym dokonują transformacji swoich celów i modeli biznesowych. Rzadko jednak można spotkać zespoły menedżerskie na najwyższych szczeblach firmowej hierarchii, które rozumieją potencjał nowych technologii w biznesie. Jak to zmienić z korzyścią dla organizacji?

4. Podejmuj decyzje na podstawie właściwych danych

Gdybyśmy poprosili prezesa dowolnej dużej firmy, aby wymienił współczesne dobre praktyki w dziedzinie zarządzania, z pewnością wspomniałby o podejmowaniu decyzji na podstawie danych. Przedsiębiorstwa mają dziś więcej danych niż kiedykolwiek wcześniej, ale wielu menedżerów wyższego szczebla twierdzi, że informacji, jakie otrzymują w wyniku ich analizy, nie da się wykorzystać do działania, lub ogólnie są rozczarowujące. Aby to zmienić, liderzy muszą zadbać o to, by analityka bazowała na potrzebach decyzyjnych.

5. Sekret skutecznego przywództwa w czasach chaosu

Liderzy zapytani o najważniejsze cechy wielkich przywódców, najprawdopodobniej wymieniliby umiejętność kreowania wizji, szczerość czy zdolność do wdrażania zmian. Jednak tylko nieliczni wspomnieliby pewną niezwykle ważną kompetencję, której w niepewnych czasach liderzy potrzebują najbardziej – umiejętność nadawania sensu, czyli tworzenia i aktualizowania map złożonego otoczenia, tak by móc w nim skuteczniej działać.

Paweł Górecki

Redaktor prowadzący MIT Sloan Management Review Polska


Najpopularniejsze tematy