Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Wspieranie współpracowników nie wszystkim służy

Z badań wynika, że mężczyźni czerpią więcej korzyści z koleżeńskich relacji w pracy niż kobiety.

Wsparcie, jakie otrzymujemy dzięki dobrym relacjom zawodowym, ma krytyczne znaczenie dla takich aspektów naszej pracy jak satysfakcja, lojalność (retention) i produktywność – jednak z powodu radykalnego wzrostu popularności pracy zdalnej w ostatnich latach relacje wielu osób ze swoim zawodowym otoczeniem uległy znacznemu osłabieniu. Z naszego najnowszego badania wynika, że liderzy, którzy koncentrują się na wzmacnianiu kultury organizacyjnej i wspieraniu społecznych więzi (social ties), powinni postępować uważniej i bardziej intencjonalnie niż dawniej. Wyniki naszego badania wskazują na to, że społeczne „inwestycje” w pracy wydają się bardziej opłacalne dla mężczyzn niż kobiet.

Obawy dotyczące nierówności towarzyszącej nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji w firmach nie są nowe. Czynności związane z budowaniem społeczności i udzielaniem wsparcia innym rzadko figurują w zakresach obowiązków lub są brane pod uwagę przy ustalaniu wynagrodzeń. Z tych powodów łatwo te czynności pominąć. Naukowcy już wcześniej zwracali uwagę na prawdopodobieństwo dyskryminacji płciowej pod względem oczekiwań i nagród dotyczących zachowań określanych jako „organizacyjne obywatelstwo” i „praca emocjonalna” w firmach. I tak badacze odkryli, że kobiety częściej niż mężczyźni proszone są o wykonanie pracy wykraczającej poza ich obowiązki zawodowe i częściej niż mężczyźni ulegają tym prośbom – nierzadko kosztem własnej kariery zawodowej lub zadowolenia z pracy.

Zostało 86% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Constance N. Hadley

Psycholog organizacji, wykładowczyni w Questrom School of Business na Boston University.

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy