Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Przyciągnij uwagę klienta jeszcze bardziej!

O tym, jaki przepis na zwrócenie uwagi konsumentów ma Samsung oraz jak można wprowadzić oszczędności w korzystaniu z ekranów w sieciach sklepów, opowiada Marcin Sas, Key Account Manager w firmie Samsung.

PARTNEREM MATERIAŁU JEST SAMSUNG

Jaki przepis na przyciągnięcie uwagi konsumentów ma Samsung?

Doskonale wiemy, że dziś to obraz ruchomy przyciąga ludzką uwagę o wiele bardziej niż ten nieruchomy. Nie trzeba badań, aby to udowodnić. My jednak, wraz z siecią Rossmann, postanowiliśmy tego rodzaju analizę przeprowadzić (badanie IPSOS dla Samsunga i Rossmanna, lipiec 2021–wrzesień 2022). Dowiedliśmy, że to właśnie kontent dynamiczny, wyświetlany na ekranach sieci sklepów, miał kilkukrotnie większą siłę oddziaływania, jeśli chodzi o atencję klientów. Do naszych ekranów zamontowaliśmy kamery, które dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu sprawdzały atencję kupujących – jeśli klient zatrzymał swój wzrok na ekranie chociażby przez 3 sekundy, oznaczało to, że faktycznie przykuł jego uwagę. Niewątpliwie zaskoczyło nas to, że już co druga osoba przechodząca obok naszej digitalowej komunikacji spojrzała na ekran, a średnia oglądania wynosiła powyżej 6 sekund.

To, co jest istotne w tym kontekście, to fakt, że jako Samsung nie jesteśmy dla klientów wyłącznie dostawcą wyświetlaczy, oferujemy także platformę do zarządzania tymi ekranami.

Proszę zatem opowiedzieć więcej o samym oprogramowaniu. Jak wygląda zarządzanie treściami wyświetlanymi na ekranach?

Mowa o platformie MagicINFO, czyli systemie do zarządzania ekranami, który jest produktem firmy Samsung. Z jednej strony pozwala on na zaplanowanie tego, co ma pojawić się na ekranach – w formie tworzonego przez retailerów harmonogramu. Z drugiej stronu umożliwia nam reagowanie na tzw. czynniki zewnętrzne w czasie rzeczywistym. Przykładowo, jeśli nasz ekran wykorzystywany jest w food courtach, może wyświetlać zamiast standardowego menu informacje w czasie rzeczywistym, pobierane z naszego systemu ERP lub POS. Innymi słowy, nie ma konieczności przygotowywania nowych grafik po zmianie ceny lub wyświetlania na menu produktu, który chwilowo się wyczerpał.

Ponadto, co jest bardzo istotną wiadomością, nasze oprogramowanie jest kompatybilne ze wszystkimi ekranami. Jeśli więc retailer posiada już ekrany, ale chciałby korzystać z naszego programu – jest to możliwe i taką usługę również udostępniamy.

Firmy szukają teraz na każdym kroku oszczędności. W jaki sposób na to wyzwanie odpowiada firma Samsung?

Wiele rozwiązań stosowanych na rynku nie umożliwia ich wyłączenia czy redukcji jasności. Tymczasem jeśli w danym sklepie jest wiele ekranów, które działają 24 godziny na dobę, możliwość ich wyłączenia w momencie zamknięcia sklepu przekłada się na oszczędności sięgające 50%.

Jeśli natomiast mówimy o ekranach, które muszą świecić jasno, bo są wykorzystywane na zewnątrz lub są ekranami witrynowymi, tutaj Samsung oferuje do swoich produktów tzw. ekosensory, czyli czujniki oświetlenia, które dostosowują jasność ekranu. Jeśli mamy bardzo słoneczny dzień, wtedy ekrany świecą najjaśniej, aby to, co na nich prezentujemy, było po prostu widoczne. Natomiast nocą, gdy nie ma takiej potrzeby, ich jasność jest niska.


Najpopularniejsze tematy