Magazyn o biznesie dla biznesu
Magazyn linderów cyfrowej transformacji
Książki, e-booki, szkolenia
Osobista platforma wiedzy
Kongresy, konferencje, webinary
Dobry handlowiec potrafi w skuteczny sposób przekonać potencjalnego klienta do zakupu towaru lub usług generujących zyski dla swojego pracodawcy. Nie każda osoba jednak sprawdzi się na takim stanowisku, ponieważ wymaga ono nie tylko odpowiedniego wykształcenia i wiedzy, ale także pewnych cech osobowości, które często trudno jest wypracować. Jakie kompetencje powinien posiadać dobry handlowiec?
Im lepiej znasz swojego klienta, tym bardziej adekwatną ofertę możesz dla niego stworzyć. W jego poznaniu nieocenioną wartość mają dane na jego temat, które do tej pory reklamodawcy pozyskiwali m.in. dzięki cookies. Tymczasem rośnie grono konsumentów, którzy niechętnie dzielą się informacjami na swój temat w sieci. Czy istnieje sposób na pozyskanie wiedzy na ich temat bez ciasteczek?
Omnilogy to firma, która od lat oferuje rozwiązania IT zapewniające maksymalną wydajność i bezawaryjność aplikacji biznesowych oraz najbardziej rozległych firmowych sieci informatycznych. Jej menedżerowie i konsultanci specjalizują się w analizie, projektowaniu, budowaniu i dostarczaniu rozwiązań do monitorowania wydajności i jakości sieci oraz aplikacji w przedsiębiorstwach, wsparciu automatyzacji testów oprogramowania analityki i prezentacji danych biznesowych. O jednym z takich rozwiązań, o platformie Dynatrace, mówi Marek Walczak, Country Sales Manager.
O tym, jakie są obecnie najczęstsze rodzaje ataków cybernetycznych wymierzone w firmy oraz jak się przed nimi chronić, opowiada Cezary Wieczorek, wiceprezes ds. sprzedaży i dystrybucji w Cloudware Polska.
Aby sprostać dynamicznemu rozwojowi, Grupa MatexLab, działająca na wymagającym rynku medycyny estetycznej, wdrożyła rozwiązania platformy Salesforce. Szybki wzrost, utrzymanie wysokiej jakości obsługi i sprawna reakcja na zmiany to wyzwania, ale też efekt pełnej cyfryzacji procesów sprzedażowych i obsługi klienta w Salesforce. Rozmawiamy z Michałem Zychem, Group CIO/CDO w MatexLab, oraz Żanetą Trzaskowską, Board Member, Global Head of Neauvia Devices, i Pawłem Nitką, Head of Training Team w ITP SA.
Podczas najbliższego IV Kongresu „MIT Sloan Management Review Polska”, który prowadzony będzie w formule online, odbędzie się debata poświęcona wyjątkowemu wyzwaniu, z jakim mierzą się obecnie polskie, i nie tylko, firmy.
SaaS (Software as a Service), czyli „oprogramowanie jako usługa”, to model biznesowy, który w ostatnich latach zyskał ogromną popularność. Nic w tym dziwnego – dla wielu organizacji przeniesienie środowiska danych i aplikacji z własnej infrastruktury do tzw. chmury obliczeniowej jest zmianą na korzyść, pozwalającą chociażby obniżyć koszty.
W nowoczesnych firmach, które przechodzą lub już przeszły transformację technologiczną i przeniosły zasoby do chmury, transmisja danych jest równie ważna jak zarządzanie samą organizacją.
Rok 2021 był rokiem ransomware i nic nie wskazuje na to, by obecny miał się od niego różnić – wynika z raportów szeregu instytucji badawczych. Ta metoda ataku spędza sen z powiek specjalistom od cyberbezpieczeństwa, szefom działów IT i zarządom firm, urzędów i instytucji.
Świat był zdecydowanie prostszy, kiedy w 1967 roku dwóch braci, Claude i Edmond Faure, wraz ze swoim przyjacielem, Jean-Marie Machetem, zakładało firmę transportową Faure & Machet, która w roku 1998 zmieniła nazwę na FM Logistic. FM Logistic jest jednym z największych operatorów logistycznych na świecie. Właśnie wprowadza nową ideę łańcucha dostaw – Supply Change – będącą m.in. odpowiedzią na najważniejsze wyzwanie współczesnego świata – zrównoważony rozwój.
Pandemia COVID-19 pokazała, jak szybko musimy adaptować się do nowych warunków otoczenia. Wcześniej badania nad szczepionkami trwały ok. 10 lat, a przecież szczepionki przeciw COVID dopuszczono już po kilku miesiącach od rozpoczęcia pandemii.
Producenci cementu i betonu stoją przed nowym, olbrzymim wyzwaniem – osiągnięciem neutralności klimatycznej do 2050 roku. Wprawdzie Cembureau, Europejskie Stowarzyszenie Przemysłu Cementowego zrzeszające 27 krajowych organizacji branżowych, opracowało mapę drogową prowadzącą do tego celu, dotarcie do niego nie będzie jednak łatwe.
Przeciętny Polak zużywa rocznie ponad 143 kilogramy papieru. To dużo, choć mniej niż Luksemburczyk, Niemiec czy Austriak, którzy potrzebują ponad 100 kg więcej. A przecież produkcja papieru jest szkodliwa dla środowiska, bo wiąże się z postępującą wycinką drzew oraz ogromnym zużyciem wody i energii. Tę sytuację zmienić może upowszechnienie cyfrowych narzędzi.
Transformacja cyfrowa, która dotyka niemal wszystkie firmy, obejmuje dziś również obieg dokumentów. Przyjmowanie, analizowanie, edytowanie, szukanie, podpisywanie czy odsyłanie dokumentów to działania, które już teraz warto przenieść do sfery online i wdrożyć w swojej organizacji Elektroniczny Obieg Dokumentów (EOD). Jak zatem przygotować firmę na wdrożenie EOD? Jak krok po kroku zdigitalizować procesy administracyjne?
Czy dbałość o ciągłość biznesu jest w zakresie Twoich kluczowych obowiązków? Czy oczekuje się od Ciebie elastyczności i natychmiastowego wprowadzania nowych rozwiązań dla biznesu a jednocześnie czujesz ciężar odpowiedzialności za cyberbezpieczeństwo firmy? Czy na dodatek ograniczają Cię wymogi regulatora, a codzienność ubarwiają wyzwania związane z zaburzeniami łańcuchów dostaw, z zarządzaniem dostawcami, a przy tym utrzymaniem zaangażowania własnych pracowników? A może miary Twojej efektywności uzależnione są od tego, jak jesteś innowacyjny lub jak Twoje decyzje przekładają się na wzrost zysków firmy? Czy spotykasz się z pytaniami o faktyczną wartość IT dla biznesu? Jeśli tak, ten webinar jest zdecydowanie dla Ciebie!
Sytuacje kryzysowe, a z taką mamy od ponad roku do czynienia, weryfikują jakość procesów i gotowość firm do działania w niekorzystnym, trudnym otoczeniu. W przypadku COVID-19 z dnia na dzień organizacje musiały częściowo, a nierzadko w 100 procentach przekształcić swoją infrastrukturę, aby przestawić się na pracę zdalną.
Firmy potrzebują najnowocześniejszych rozwiązań do zarządzania treścią, przepływem pracy i współpracą, aby mieć możliwość rozwoju biznesu, zwiększenia wydajności operacyjnej, wzbogacenia doświadczeń klientów i stworzenia nowoczesnego, cyfrowego miejsca pracy.
Skomplikowane wdrożenie, konieczność dostosowania procesów, ograniczenie do obiegu dokumentów w narzucony przez oprogramowanie sposób oraz bunt pracowników przeciwnych zmianie ich dotychczasowego sposobu pracy. Tak wielu menedżerów wyobraża sobie wdrożenie elektronicznego obiegu dokumentów. Aplitt własnym przykładem dowodzi, że może być inaczej.
Jeszcze niedawno rozwiązania IT kojarzyły się z czymś drogim, elitarnym. Wymagały nakładów na własną infrastrukturę oraz budowania licznego zespołu IT. W przypadku rozwiązań innowacyjnych niezbędne było zatrudnianie naukowców lub współpraca z uniwersytetami. W związku z wysokim progiem wejścia trudne było prototypowanie, co z kolei ograniczało możliwość eksperymentowania z nowymi usługami czy sposobami pracy
O tym, że chmura hybrydowa to swoisty wehikuł nowoczesnych rozwiązań biznesowych, przekonują Egor Golubkov, Brand Technical Specialist z IBM, oraz Tomasz Jakubowski, Corporate Key Account Manager w firmie Cloudware.