Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Nie boimy się recesji

Udział e‑commerce w sprzedaży detalicznej rośnie od kilku lat w szybkim tempie. W okresie dekoniunktury, kiedy klienci będą szukać tańszych produktów, może zamortyzować niekorzystne tendencje całego rynku detalicznego w Polsce.

Działamy na rynku e‑commerce, prowadząc sklep pod globalną marką Veepee. W ograniczonym zakresie obawiamy się słabnącej koniunktury, którą zaobserwowano na rynkach zachodniej Europy. Po pierwsze, dlatego że sklep, który jest największą platformą wyprzedażową znanych marek w Europie, wyróżnia oferta – wyjątkowe wyprzedaże łącznie z najlepszymi światowymi markami. Przedsiębiorstwom, które współpracują z Grupą Veepee, oferujemy usługę wyprzedania towaru zalegającego półki magazynowe i uwolnienie gotówki, co w okresie dekoniunktury na rynku europejskim może być postrzegane jako korzyść. Mniejszy popyt i spadająca sprzedaż w stacjonarnych sklepach detalicznych na Zachodzie mogą przełożyć się na jeszcze większe wzbogacenie naszej oferty. Niesprzedane kolekcje stanowią znaczącą część oferty na Veepee.pl, dostępnej jedynie dla naszych użytkowników. Subskrybenci są na bieżąco informowani o wyjątkowych okazjach.

Drugim powodem są obserwowane przez Veepee Poland pozytywne zmiany zachowań zakupowych konsumentów w Polsce. Coraz częściej kupują markową odzież, która w ich ocenie pokazuje status materialny i społeczny. Od roku obserwujemy wzrost średniej wartości koszyka zakupowego oraz częstotliwości zakupów, co może dowodzić, że klienci nadal dysponują środkami na spontaniczne zakupy, kiedy cena oraz produkt są dla nich atrakcyjne.

Nasz umiarkowany optymizm wynika głównie z oceny rosnących kosztów pracy w branży logistycznej i kursu walut. Schłodzenie koniunktury z reguły obniża presje płacowe, co przy ograniczeniu popytu na pracę w wyniku spadającej liczby zamówień może doprowadzić do tego, że koszty logistyczne przestaną rosnąć. Drugim zagrożeniem są duże wahania kursu złotego, z czym mieliśmy do czynienia w końcówce poprzednich cyklów koniunkturalnych. Obecnie szacujemy, że ryzyko jest niskie, a złotego w dalszym ciągu traktujemy jako walutę niedowartościowaną, co może działać jako przeciwwaga w przypadku wystąpienia presji na osłabienie złotego. Jednak sytuacja może się dynamicznie zmieniać.

Przeczytaj pozostałe artykuły tematu numeru »

Spowolnienie, czyli szansa na sukces 

Paweł Kubisiak PL

Po dziesięciu latach nieustannego wzrostu przedsiębiorcy już nie zastanawiają się nad tym, „czy”, lecz „kiedy” nadejdzie spowolnienie gospodarcze. Niestety, wiele firm czeka biernie na nadejście trudnych czasów bądź rozważa jedynie cięcie kosztów i redukcje planów. Tylko nieliczne przedsiębiorstwa widzą w recesji okazję do dalszego wzrostu. Dowiedz się, co je wyróżnia.

Kryzys nie rozejdzie się po kościach 

Marek Darecki PL

W przemyśle lotniczym średnio co 7–8 lat notujemy kryzys lub spowolnienie, dlatego przedsiębiorstwa Doliny Lotniczej stosują różne strategie dostosowania się do tego typu wyzwań. Inaczej reagują małe firmy rodzinne, a inaczej wielkie organizacje. Moje doświadczenia i korporacji o amerykańskich korzeniach, którą od wielu lat kieruję, bazują głównie na kryzysie z roku 2009.

Im gorzej, tym lepiej 

Dariusz Blocher PL

Generalni wykonawcy budowlani przechodzą kryzysy w cyklu koniunkturalnym odwrotnym do normalnego cyklu gospodarczego – w czasach kryzysu gospodarczego rynek w Polsce jest korzystniejszy niż w trakcie koniunktury.

Chłodne spojrzenie na koniunkturę 

Lidia Zakrzewska PL, Mariusz Smoliński PL

W ciągu ostatniego roku tempo wzrostu produktu krajowego brutto zwolniło w Polsce z ponad 5% do niespełna 4%. Sygnały, które wysyła rynek, wyraźnie wskazują na schłodzenie gospodarki: rosną ceny, pogarszają się nastroje wśród przedsiębiorców, a optymizm konsumentów na zmianę rośnie i topnieje. Dane makroekonomiczne są nieubłagane: nadciąga, jeśli nie kryzys, to przynajmniej spowolnienie.

Najważniejsze są silne fundamenty 

Tadeusz Chmielewski PL

Wielu ekspertów przewiduje, że obecna sytuacja w Chinach może stać się zapalnikiem, który wywoła kryzys gospodarczy na świecie. Niezależnie jednak od tego, co faktycznie go uruchomi, każda firma już teraz powinna opracować odpowiedni plan działań.

Efekt szminki 

Marek Kopyto PL

„Chińczycy używają dwóch pociągnięć pędzlem, by napisać słowo kryzys. Pierwsze oznacza zagrożenie, drugie – szansę. W czasach kryzysu uważaj na zagrożenie, ale rozpoznaj też rodzące się szanse” – powiedział John F. Kennedy, podpowiadając firmom rozwiązanie na ten czas. Zwłaszcza tym z sektora FMCG.

Wskaźniki gospodarcze nie są wiedzą tajemną 

Marian Gorynia PL

Dowiedz się, jakie podstawowe mierniki warto śledzić, by skutecznie przewidywać zmiany koniunktury gospodarczej.

Oko w oko ze spowolnieniem 

Piotr Banaszyk PL

Trudno sformułować uniwersalny zestaw dyrektyw dla menedżerów, wskazujących, jak postępować w okresie spowolnienia gospodarczego. Prawda jest taka, że to, co sprawdzi się w zarządzaniu jednym przedsiębiorstwem, może zakończyć się porażką w drugim.

Wojciech Momot

dyrektor finansowy spółki Veepee.


Najpopularniejsze tematy