Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Spowolnienie, czyli szansa na sukces

Po dziesięciu latach nieustannego wzrostu przedsiębiorcy już nie zastanawiają się nad tym, „czy”, lecz „kiedy” nadejdzie spowolnienie gospodarcze. Niestety, wiele firm czeka biernie na nadejście trudnych czasów bądź rozważa jedynie cięcie kosztów i redukcje planów. Tylko nieliczne przedsiębiorstwa widzą w recesji okazję do dalszego wzrostu. Dowiedz się, co je wyróżnia.

Koniunktura gospodarcza jest jak pogoda. Jest zawsze. Korzystamy z jej dobrodziejstw i staramy się chronić przed jej kaprysami, ale pewne są tylko dwie rzeczy – że wcześniej czy później się zmieni, a o tej zmianie decydują nie ludzie, lecz skomplikowane mechanizmy o zasięgu globalnym. Niestety, złożoność ekosystemu biznesowego z dnia na dzień rośnie, a coraz to nowsze czynniki tylko pogłębiają zmienność i nieprzewidywalność otoczenia. Wystarczy choćby wymienić brexit, w który jeszcze parę lat temu nikt nie wierzył, konflikty polityczne na Bliskim Wschodzie i w Europie Wschodniej, napięcie handlowe między Stanami Zjednoczonymi i Chinami czy rozprzestrzeniający się po świecie koronawirus. Dochodzą do tego zakłócenia wielu modeli biznesowych wywołane przełomowymi zmianami technologicznymi i ewolucją gustów konsumentów oraz sposobów zaspokajania ich potrzeb.

...

Zostało 88% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Paweł Kubisiak

Redaktor merytoryczny "ICAN Management Review".


Najpopularniejsze tematy