Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Klucz
do efektywności

Nim zostałem przedsiębiorcą, wiele lat pracowałem jako trener personalny. Nauczyłem się wtedy, że dążąc do prozdrowotnego celu, warto opierać swoje działania na kilku podstawowych elementach.

Przykładowo: jeśli zależy nam na redukcji tkanki tłuszczowej czy zbudowaniu sylwetki, należy skoncentrować się na przestrzeganiu zbilansowanej diety, regularnej aktywności fizycznej, nawodnieniu oraz regeneracji. Tymczasem osoby, które zgłaszają się po pomoc specjalistów, często poświęcają 80% czasu na inne działania, które przynoszą im maksymalnie 20% efektów. Kluczowe są podstawy, które często umykają.

Prowadząc centrum fitness i działalność fizjoterapeutyczną FIT STYLE ZONE, zauważyłem jak popularna zasada Pareta przekłada się na rozwój firmy. Około 20% najbardziej podatnych na cross‑selling czy up‑selling klientów ma znaczący wpływ na rozwój naszej działalności. Pomagają nam znaleźć klucz do efektywności biznesowej, ponieważ wskazują, jakie jest zapotrzebowanie rynku. Ich sugestie służą nam przy kreowaniu nowych usług, co z kolei przekłada się na wzrost zysków.

Około 20% najbardziej podatnych na cross‑selling czy up‑selling klientów ma znaczący wpływ na rozwój naszej działalności. Pomagają nam znaleźć klucz do efektywności biznesowej, ponieważ wskazują, jakie jest zapotrzebowanie rynku. 

Pandemia zaburzyła dotychczasowy model funkcjonowania branży fitness. My jednak nie zaprzestaliśmy promować naszej prozdrowotnej ideologii. Odłożyliśmy plany dotyczące skalowania biznesu, by poświęcić czas i energię na inicjatywy zapewniające nam przetrwanie i rozwój dzięki kanałom online. Skupiliśmy się na podtrzymaniu i umacnianiu relacji wśród społeczności, która powstała wokół naszego brandu. Tu też objawiła się reguła 80/20.

Średnio co piąty pomysł „na ratowanie sytuacji” zyskał aprobatę klientów i naszą. Choć więc, jak widać, wiele naszych pomysłów okazało się nietrafionych, to nie uważam, że czas poświęcony na ich testowanie był stracony. Dzięki temu zdobyliśmy cenną lekcję. Mimo że nie przełożyło się to na bezpośredni wynik, umocniło więzi zespołowe. To pozwala nam odważnie i optymistycznie patrzeć w przyszłość. Plany mamy ambitne, bo gdy tylko powróci względna normalność, będziemy się skalować.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Reguła 80/20 oczami polskich praktyków biznesu »

Skupiajmy się na tym, co ważne 

Marcin Tchórzewski PL

Najprostsze zastosowanie zasady Pareta w biznesie polega na skupieniu się na 20% produktów, które generują 80% przychodów. Jestem wielkim zwolennikiem takiego podejścia i szczerze wierzę, że pozwoliło nam ono przekształcić się z bootcampu programistycznego w ogólnopolską szkołę IT.

Zwinność idzie w parze z wybiórczością 

Małgorzata Bieniaszewska PL

Żyjemy w świecie VUCA. To zdanie w ostatnich miesiącach było często przez wielu liderów powtarzane. Liderzy, którzy jeszcze rok temu deklarowali swoje kompetencje, zmierzyli się empirycznie z rzeczywistością. Wiele firm wyszło jednak z katastrofalnej sytuacji gospodarczej obronną ręką. Liczyły się zwinność i elastyczność – dwie kompetencje liderskie, które pomogły przetrwać i rozwinąć niejeden biznes w pandemii

Świadomość celu sprzyja dobrym wyborom 

Alex Kartsel PL

Zasada Pareta jest wszechobecna w biznesie. Przekonuję się o tym każdego dnia. Obecnie zarządzam platformą 3-2-1 SPRZEDANE!, która działa na rynku sprzedaży samochodów używanych w Polsce i łączy rynek osób prywatnych z rynkiem dealerskim.

Niebezpieczeństwo tkwiące w dysproporcjach 

Wojciech Pyzik PL

Zazwyczaj w wielu firmach mniejszość pracowników odpowiada za większość rezultatów, mniejszość klientów przynosi większość zysków, mniejszość produktów generuje większość przychodów. Moim zdaniem, tak się dzieje przede wszystkim w organizacjach pozostawionych samym sobie. Świadomy lider szuka sposobów, by owe różnice zmniejszać.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Wywiad z Richardem Kochem, autorem książki Reguła 80/20. Zasada, która zmienia świat »

Kiedy mniej znaczy więcej 

Richard Koch , Joanna Koprowska PL

Robić mniej i osiągać więcej? To nie takie trudne, jak się wydaje! O tym, jak przestać tracić czas i energię na działania, które nie przynoszą satysfakcjonujących efektów, z Richardem Kochem rozmawia Joanna Koprowska.

Damian Śliwiński

CEO FIT STYLE ZONE.


Najpopularniejsze tematy