Projekty innowacyjne w warunkach zdalnych rządzą się swoimi prawami. W Credit Agricole odkrywaliśmy to w dobie pandemii, pracując wraz z Efigence nad aplikacją mobilną CA24 Mobile – pełna korzyści. Była to ścieżka pełna wyzwań, na końcu której udało nam się osiągnąć sukces. Oto jak sobie z nimi radziliśmy i czego dowiedzieliśmy się o zarządzaniu pracą złożonego zespołu w warunkach online.
Gdy aplikacja Credit Agricole ujrzała światło dzienne, zyskała wielu sympatyków zarówno wśród klientów, jak i ekspertów w branży. Wtedy mogliśmy odetchnąć z ulgą, ponieważ odbiorcy docenili ponad 18‑miesięczny wysiłek w jej tworzeniu. Był to konkretnie wysiłek zespołu, który w najbardziej intensywnych momentach pracy nad aplikacją składał się z ponad trzystu osób. Nawet w warunkach tradycyjnej współpracy zapanowanie nad tak licznym, złożonym organizacyjnie zespołem specjalistów nie należy do najłatwiejszych, dlatego długo się przygotowywaliśmy do tego przedsięwzięcia.
Ale gdy wybuchła pandemia, okazało się, że nasz skrupulatnie przygotowywany plan działania musimy diametralnie zmienić, a poziom trudności realizacji celu wzrośnie jeszcze bardziej. Z perspektywy czasu warto przyjrzeć się temu, jak pracowaliśmy, ewoluowaliśmy i uczyliśmy się w praktyce oswajania zdalnego modelu pracy przy jednym z większych projektów polskiej bankowości. Nasze doświadczenia i przemyślenia mogą bowiem stanowić lekcję dla osób zarządzających zespołami hybrydowymi czy zdalnymi, które mimo braku bezpośredniej kontroli chcą spektakularnych rezultatów.