Zamiast unikać kontrowersyjnych tematów, naucz się prowadzić przemyślane rozmowy, które budują wzajemne zrozumienie i szacunek.
Kwestie związane z tożsamością, różnorodnością i sprawiedliwością stanowią jedno z największych wyzwań w interakcjach międzyludzkich naszych czasów. Weźmy na przykład dyrektorkę ds. różnorodności w Uberze, która zainicjowała wydarzenie „Nie nazywaj mnie Karen” („Don’t Call Me Karen”) w celu zilustrowania „spectrum doświadczeń białych kobiet w Ameryce” oraz promowania „otwartej i szczerej debaty na temat rasy”. Po negatywnej reakcji pracowników o innym niż biały kolorze skóry dyrektorka została wysłana na przymusowy urlop.
Innym przypadkiem jest prodziekanka ds. różnorodności na Wydziale Prawa Uniwersytetu Stanforda, która starała się uspokoić protesty studenckie przeciwko wykładowi konserwatywnego sędziego Kyle’a Duncana. Mimo prób złagodzenia nastrojów wśród studentów, sprzeciwiających się poglądom sędziego na temat LGBTQ+, i zezwolenia sędziemu na zakończenie przemówienia jej działania wywołały publiczne oburzenie. Zarzucano jej, że postawiła uczucia studentów ponad prawem sędziego do wolności słowa, co również skutkowało jej tymczasowym zawieszeniem.
Skoro nawet doświadczeni eksperci ds. różnorodności, równości i włączenia (DEI) potykają się podczas takich rozmów, może się wydawać, że dla zwykłych liderów będą one jeszcze większym wyzwaniem. Perspektywy są jednak bardziej obiecujące, niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. Na Wydziale Prawa Uniwersytetu Nowojorskiego prowadzimy ośrodek badawczy poświęcony tematyce różnorodności, włączenia i przynależności. Pracując zarówno wspólnie, jak i indywidualnie, przeszkoliliśmy dziesiątki tysięcy osób z najróżniejszych środowisk w zakresie prowadzenia głębokich i efektywnych rozmów pomimo dzielących ich różnic. Nasze działania koncentrują się na szkoleniu liderów, którzy dzięki swojej pozycji mają największe możliwości zmiany sposobu prowadzenia tych dyskusji – ku promowaniu empatii zamiast wzmacniania strachu i podziałów.