Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Jak myślenie przyszłościowe może wykoleić teraźniejszość firmy

Makrotrendy przekształcające społeczeństwo wymagają od firm strategicznych rewolucji, ale liderzy nie mogą tracić z oczu obecnej rzeczywistości.

Każdy chce być przygotowany na przyszłość, zwłaszcza w niepewnych czasach. Inflacja osiągnęła najwyższy poziom od początku lat osiemdziesiątych. Wiele cen akcji spółek technologicznych gwałtownie spadło. Pandemia wykoleiła cały świat, a wojny i blokady pogłębiły kryzys łańcucha dostaw.

Pomimo tej nieprzewidywalności przyszłość wciąż nadchodzi wielkimi krokami. Zmiany klimatyczne, komputery kwantowe, Web3, sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe oraz metawers to tylko kilka przykładów trendów, które zmieniają sposób, w jaki firmy wprowadzają innowacje i konkurują.

Te trendy pozwalają marzyć o większej skali. Wielkie ambicje nie oznaczają jednak ucieczki od obecnej rzeczywistości. Firmy nie mogą sobie pozwolić na utratę z zasięgu wzroku swoich głównych klientów i obecnego otoczenia gospodarczego. Oto cztery typowe przeszkody, które mogą wyprowadzić liderów na manowce podczas opracowywania strategii na przyszłość.

Zostało 89% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

ALYSON MEISTER

profesor przywództwa i zachowań organizacyjnych w IMD, specjalistka w dziedzinie rozwoju odpornych i inkluzywnych liderów, zespołów i organizacji, myślicielka roku według Thinkers50 Radar

Howard Yu

Autor publikacji LEAP: How to Thrive in a World Where Everything Can Be Copied [LEAP: jak prosperować w świecie, w którym wszystko można skopiować] (PublicAffairs, 2018), profesor LEGO ds. zarządzania i innowacji w szwajcarskiej Szkole Biznesu IMD oraz dyrektor Zaawansowanego Programu Zarządzania (AMP) IMD.

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy