Makrotrendy przekształcające społeczeństwo wymagają od firm strategicznych rewolucji, ale liderzy nie mogą tracić z oczu obecnej rzeczywistości.
Każdy chce być przygotowany na przyszłość, zwłaszcza w niepewnych czasach. Inflacja osiągnęła najwyższy poziom od początku lat osiemdziesiątych. Wiele cen akcji spółek technologicznych gwałtownie spadło. Pandemia wykoleiła cały świat, a wojny i blokady pogłębiły kryzys łańcucha dostaw.
Pomimo tej nieprzewidywalności przyszłość wciąż nadchodzi wielkimi krokami. Zmiany klimatyczne, komputery kwantowe, Web3, sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe oraz metawers to tylko kilka przykładów trendów, które zmieniają sposób, w jaki firmy wprowadzają innowacje i konkurują.
Te trendy pozwalają marzyć o większej skali. Wielkie ambicje nie oznaczają jednak ucieczki od obecnej rzeczywistości. Firmy nie mogą sobie pozwolić na utratę z zasięgu wzroku swoich głównych klientów i obecnego otoczenia gospodarczego. Oto cztery typowe przeszkody, które mogą wyprowadzić liderów na manowce podczas opracowywania strategii na przyszłość.