Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Jak jazz może dokonać przełomu w twoim zespole

Generatywne rozmowy, uwzględniające różne perspektywy w celu wypracowania nowych rozwiązań, są potężnym narzędziem, pomocnym w pokonywaniu wyzwań, przed którymi stają dziś organizacje. Eksperci z Wharton i SEB wyjaśniają neuronaukowe podstawy jego skuteczności.

Zarówno społeczeństwo, jak i organizacje zmagają się ze złożonymi problemami, których nie da się rozwikłać w prosty sposób. Generatywne rozmowy pozwalają połączyć różne punkty widzenia w celu wypracowania nowych rozwiązań. Właśnie dlatego są potężnym narzędziem do radzenia sobie z trudnymi wyzwaniami. Szwedzki bank SEB wprowadził tego typu rozmowy w celu znalezienia rozwiązań złożonych problemów biznesowych, co poskutkowało przełomowymi pomysłami i pojawieniem się zupełnie nowych możliwości. W tym artykule naukowczynie z Wharton School Vera Ludwig i Elizabeth Johnson, profesor Michael Platt oraz Per Hugander z SEB opisują neuronaukowe spostrzeżenia, które tłumaczą, w jaki sposób generatywne rozmowy zwiększają kreatywność i prowadzą do nowych rozwiązań. Badacze opowiadają również, jak Per Hugander wprowadził zaskakujący element – jazz – aby ułatwić prowadzenie tych rozmów.

Od kryzysu klimatycznego, przez automatyzację i transformację cyfrową, po powszechną polaryzację kulturową i polityczną – obecnie musimy się mierzyć z licznymi i złożonymi wyzwaniami. Aby stawić im czoła, potrzebujemy innowacyjnego sposobu myślenia i zbiorowego działania na niespotykaną dotąd skalę, zarówno w sektorze publicznym, jak i prywatnym.

Kluczem do rozwiązania tych problemów mogą okazać się właśnie generatywne rozmowy. Przy tego typu dyskusjach osoby o różnych poglądach i spoglądające na zagadnienie z odmiennych perspektyw spotykają się, aby połączywszy swoje unikalne doświadczenia, umiejętności i wiedzę, przeanalizować problem i poszukać rozwiązań.

Zostało 82% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

ELIZABETH JOHNSON

dyrektorka i starsza pracownica naukowa w Wharton Neuroscience Initiative; adiunktka w dziedzinie marketingu w Wharton School na Uniwersytecie Pensylwanii

VERA LUDWIG

psycholożka i neurobiolożka; dyrektorka Projektu ds. Seksualności i Dobrobytu Człowieka w Centrum Psychologii Pozytywnej na Uniwersytecie Pensylwanii

Per Hugander

doradca strategiczny w dziedzinie przywództwa, strategii, innowacji i kultury organizacyjnej, profesor praktyki w Hult/ Ashridge International Business School, oraz jeden z twórców agendy Światowego Forum Gospodarczego

MICHAEL PLATT

neurobiolog, psycholog i antropolog; profesor na Uniwersytecie Pensylwanii; dyrektor Wharton Neuroscience Initiative

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy