Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Jak dojrzałe firmy doprowadziły do przełomowej zmiany swojego biznesu
Powiększ tekst
Udostępnij
Pobierz pdf

To silne ambicje popychające firmy do rozwoju są kluczowym czynnikiem umożliwiającym powstawanie nowych przedsięwzięć.

Niewielu ma wątpliwości, że w firmie Nvidia zdarzyło się coś niezwykłego, gdyż cena jej akcji wzrosła w ciągu ostatniej dekady o ponad 8000%! Obecnie firma znajduje się w pierwszej dziesiątce najbardziej wartościowych spółek na świecie, dzięki transformacji z czołowego dostawcy procesorów graficznych w lidera w dziedzinie obliczeń dla sztucznej inteligencji oraz autonomicznych pojazdówIndeks górny 1. CEO Jensen Huang zaprzeczył utartym stereotypom, że firmy o ugruntowanej pozycji nie są w stanie przekształcić siebie i swoich branż przez wprowadzanie radykalnych innowacji.

Nvidia nie jest wyjątkiem – postrzegamy ją raczej jako jeden z bardziej przykuwających uwagę przykładów rozwijającego się trendu, w którym duże korporacje stają się pionierami radykalnych innowacji. Wśród nich należy wymienić również firmę LexisNexis, która stała się wczesnym liderem w dziedzinie analityki big data, stając się organizacją większą od spółki pierwotnie zajmującej się informacjami prawnymi. Inna firma, Deloitte Consulting, rzuca wyzwanie stuletniemu modelowi doradztwa w zakresie zarządzania, uruchamiając Deloitte Pixel, nowy model oparty na open talent. Best Buy wyłamał się ze swojej dotychczasowej oferty sprzedaży detalicznej, by stworzyć firmę zajmującą się technologiami i usługami zdrowotnymi dla osób starszych. Z kolei MasterCard przestał koncentrować się na przetwarzaniu transakcji kartami kredytowymi i zaczął tworzyć nowe rozwiązania w zakresie płatności cyfrowych.

Definiowanie ambicji

Dyrektorzy generalni, tacy jak Huang z Nvidii, Vincent Roche z Analog Devices, Ajay Banga z MasterCard i Hubert Joly z Best Buy sprawili, że ich organizacje sięgnęły po ambitną strategię, w której rozwój napędzany jest nie przez strach przed konkurencją, ale przez nadzieję wynikającą z wejścia na nową drogę.

Zostało 83% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Andy Binns

Dyrektor Change Logic, firmy doradztwa strategicznego w zakresie innowacji z siedzibą w Bostonie

Michael L. Tushman

Profesor Harvard Business School.

Charles O'Reilly III

Profesor Stanford Graduate School of Business.

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy