Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Jak dojrzałe firmy doprowadziły do przełomowej zmiany swojego biznesu

To silne ambicje popychające firmy do rozwoju są kluczowym czynnikiem umożliwiającym powstawanie nowych przedsięwzięć.

Niewielu ma wątpliwości, że w firmie Nvidia zdarzyło się coś niezwykłego, gdyż cena jej akcji wzrosła w ciągu ostatniej dekady o ponad 8000%! Obecnie firma znajduje się w pierwszej dziesiątce najbardziej wartościowych spółek na świecie, dzięki transformacji z czołowego dostawcy procesorów graficznych w lidera w dziedzinie obliczeń dla sztucznej inteligencji oraz autonomicznych pojazdówIndeks górny 1. CEO Jensen Huang zaprzeczył utartym stereotypom, że firmy o ugruntowanej pozycji nie są w stanie przekształcić siebie i swoich branż przez wprowadzanie radykalnych innowacji.

Nvidia nie jest wyjątkiem – postrzegamy ją raczej jako jeden z bardziej przykuwających uwagę przykładów rozwijającego się trendu, w którym duże korporacje stają się pionierami radykalnych innowacji. Wśród nich należy wymienić również firmę LexisNexis, która stała się wczesnym liderem w dziedzinie analityki big data, stając się organizacją większą od spółki pierwotnie zajmującej się informacjami prawnymi. Inna firma, Deloitte Consulting, rzuca wyzwanie stuletniemu modelowi doradztwa w zakresie zarządzania, uruchamiając Deloitte Pixel, nowy model oparty na open talent. Best Buy wyłamał się ze swojej dotychczasowej oferty sprzedaży detalicznej, by stworzyć firmę zajmującą się technologiami i usługami zdrowotnymi dla osób starszych. Z kolei MasterCard przestał koncentrować się na przetwarzaniu transakcji kartami kredytowymi i zaczął tworzyć nowe rozwiązania w zakresie płatności cyfrowych.

Definiowanie ambicji

Dyrektorzy generalni, tacy jak Huang z Nvidii, Vincent Roche z Analog Devices, Ajay Banga z MasterCard i Hubert Joly z Best Buy sprawili, że ich organizacje sięgnęły po ambitną strategię, w której rozwój napędzany jest nie przez strach przed konkurencją, ale przez nadzieję wynikającą z wejścia na nową drogę.

Zostało 83% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Andy Binns

Dyrektor Change Logic, firmy doradztwa strategicznego w zakresie innowacji z siedzibą w Bostonie

Michael L. Tushman

Profesor Harvard Business School.

Charles O'Reilly III

Profesor Stanford Graduate School of Business.

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy